tveksamt tveksamt skrev:
Jodå, båda gängen hamnade på Rex. :)
Nitlott alltså ;).

A gentleman won’t kiss and tell. ;)

Det första jag gör med en ny telefon är att stänga av Autocorrect samt tangentbordsklicken. Men det är ändå ingen garanti för att det inte blir fel både här och där...

Huru många gånger haver icke synonymerna ”finna” och ”hitta” bestämt sig för att de ska ut ur min min samtidigt! Och därvidlag slagit sig samman till... ja, ni vet.

T Troberg skrev:
En kompis menade att skicka följande SMS till sin syrra på nyårsafton: "Hoppas du får kul ikväll". Jag tro ni kan gissa vad det blev...
Min mamma skulle skicka "Hoppas du får jättekul!" till en väninna som alltid bott ensam. Ja... autocorrect önskade nåt annat än jättekul...:sweat: Väninnan svarade med ett "Va?" :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Min mamma skulle skicka "Hoppas du får jättekul!" till en väninna som alltid bott ensam. Ja... autocorrect önskade nåt annat än jättekul...:sweat: Väninnan svarade med ett "Va?" :crysmile:
Autokorrektion brukar lära sig av vilka ord användaren skriver oftast. :rofl:

• Haha
ricebridge
  • Laddar…
Kul vet jag inte, men jag skrev "Den alkaliska avfettningen är bra" på min Samsung S8, den ändrade till "Den somaliska avrättningen är bra"

• Haha
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
H Hochiha skrev:
Autokorrektion brukar lära sig av vilka ord användaren skriver oftast. :rofl:
Det är mer än jag vill veta om min egen mamma. :oops:

Kanske en freudianskt felsagd förhoppning?

Vad har ni för yuppinallar som stavar så dåligt. Min Xperia föreslår oftast rätt ord innan jag ens skrivit klart.
Folk verkar väldigt dåliga på korrekturläsning.

K och L sitter bredvid varandra på tangentbordet så det behöver ju inte vara "autocorrect" som har gjort fel alla gånger. Men den funktionen är ju alltid bra att skylla på om det blir fel. ;)

R roli skrev:
K och L sitter bredvid varandra på tangentbordet så det behöver ju inte vara "autocorrect" som har gjort fel alla gånger. Men den funktionen är ju alltid bra att skylla på om det blir fel. ;)
Jag hoppas du har rätt. ;)

Sen blir det ju ibland fel också för att stavningskontrollen inte reagerar. Själv har jag skickat iväg en rapport i ett regeringsuppdrag som hade formuleringen "satan, i form av länsstyrelsen, är ansvarig för..." istället för staten...

• Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Det där att autokorrekt väljer de ord man skriver mest börjar jag bli tveksam till att det stämmer.
Ofta väljer denna aJFån ord som jag aldrig har skrivit o dessutom ibland ord som inte ens finns. (I svenska språket.)
Men visst lär den sig ord, det har jag märkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.