8 181 läst · 42 svar
8k läst
42 svar
Humoristiska autokorrekturer?
Det första jag gör med en ny telefon är att stänga av Autocorrect samt tangentbordsklicken. Men det är ändå ingen garanti för att det inte blir fel både här och där...
Huru många gånger haver icke synonymerna ”finna” och ”hitta” bestämt sig för att de ska ut ur min min samtidigt! Och därvidlag slagit sig samman till... ja, ni vet.
Huru många gånger haver icke synonymerna ”finna” och ”hitta” bestämt sig för att de ska ut ur min min samtidigt! Och därvidlag slagit sig samman till... ja, ni vet.
Min mamma skulle skicka "Hoppas du får jättekul!" till en väninna som alltid bott ensam. Ja... autocorrect önskade nåt annat än jättekul... Väninnan svarade med ett "Va?"T Troberg skrev:
K och L sitter bredvid varandra på tangentbordet så det behöver ju inte vara "autocorrect" som har gjort fel alla gånger. Men den funktionen är ju alltid bra att skylla på om det blir fel.MariaiÖstergötland skrev:
Sen blir det ju ibland fel också för att stavningskontrollen inte reagerar. Själv har jag skickat iväg en rapport i ett regeringsuppdrag som hade formuleringen "satan, i form av länsstyrelsen, är ansvarig för..." istället för staten...
Det där att autokorrekt väljer de ord man skriver mest börjar jag bli tveksam till att det stämmer.
Ofta väljer denna aJFån ord som jag aldrig har skrivit o dessutom ibland ord som inte ens finns. (I svenska språket.)
Men visst lär den sig ord, det har jag märkt.
Ofta väljer denna aJFån ord som jag aldrig har skrivit o dessutom ibland ord som inte ens finns. (I svenska språket.)
Men visst lär den sig ord, det har jag märkt.