Trodde Slagsta redan hade en strand. Men de hade väl haft det lättare om det legat i Solna än i Stockholm. Där verkar alla kommundelar som vill få byta till Solna + suffix. Väntar nyfiket på om Bergshamra eller Blåkulla står på tur och om det i så fall blir Solnahöjden eller Solna Hills.
 
  • Gilla
RapidSledge och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
...och, för de som inte är inne i järnvägsterminologin, så är en trafikplats vad folk i dagligt tal kallar för "järnvägsstation".
Ot: fler rallare på forumet alltså?
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
Ot: fler rallare på forumet alltså?
Nej, men jag har varit inne i MPK-projektet (nytt planeringssystem för tågtrafiken) på Trafikverket. Jobbar du inom järnväg har du nog hört talas om det.
 
K knipo skrev:
När vi ändå har danska uppe.
Skulle tro att många danskar drar på smilbanden när de passerar här.

[bild]
Nu ska vi inte prata illa om bössebacken! Inför min förlossning hade jag så bråttom ut ur mors mage att jag ploppade ut i baksätet på föräldrarnas Audi 80 mitt på järnvägsbron...
Behöver jag nämna att jag hela mitt liv varit lite otålig och alltid haft småbråttom?
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Flest referenser vinner?!
 
  • Skärmbild av Wikipedia-sida om Assman, ett vattendrag i Västergötland.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Heter sjön Assman? Och därpå korvsjöar ... Nästan för bra för att vara sant ... :crysmile:
 
R
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Heter sjön Assman? Och därpå korvsjöar ... Nästan för bra för att vara sant ... :crysmile:
Finns många korvsjöar
Flygbild över en slingrande flod genom grönskande landskap som skapar korvliknande vattendrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R RapidSledge skrev:
Finns många korvsjöar
[bild]
Trodde det där var en meander, men det kanske var en ihopblandning..
 
  • Gilla
axn
  • Laddar…
R
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Trodde det där var en meander, men det kanske var en ihopblandning..
.
Serie med fyra rutor där en kvinna läser ett meddelande på Tinder och klär upp sig, för att sedan möta en man som är en stor bakdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
eal
  • Laddar…
...and then, of course, we have the seventh planet from the Sun.
 
  • Gilla
Lilak
  • Laddar…
R
. Tecknad bild av fyra män med bygghjälmar som betraktar en kvinna, var och en fokuserad på olika kroppsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
"Locum, en av Sveriges största fastighetsförvaltare, valde lagom till julen 2001 att skicka ut en trevlig julhälsning i Dagens Nyheter. Bokstaven O görs om till ett rött hjärta. Väldigt omtänksamt. Uppenbarligen var personerna bakom annonsen endast skolad i klassisk engelska, om ens det." ([länk])
[bild]
Hehe! Förutom detta så bör de kanske byta namn om de ska expandera till Danmark

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=lokum
 
  • Gilla
Schäfer
  • Laddar…
tommib
Varför det? Sjukvård is all about the pee and the poo.
 
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Heter sjön Assman? Och därpå korvsjöar ... Nästan för bra för att vara sant ... :crysmile:
"strax nedanför sjön ansluter Musån"
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Detta är på helt fullaste allvar de skyltar man valt att sätta på dörren till psykavdelningen på våning fem i Falköpings sjukhus. Det var inte helt lätt att hålla masken när personalen öppnade, men jag ville ju inte själv bli inlagd :crysmile:

Skyltar på psykiatrisk avdelning med texten "Inga nötter på avdelningen!" och besökstider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Alexander HB och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.