7 868 168 läst · 38 474 svar
7868k läst
38,5k svar
Humorhörnan ...
Jaha, ja du tänker på visa waivern man fyller i, ja där vill de ju veta om man är kriminell på något av alla upptänkliga sätt.Martin E skrev:
Vi får väl se om vi fortfarande kan använda den framöver. Var i USA när attentaten hände i Paris. De ifråga satte allt när man skulle därifrån. Ordningen på namnen i mitt pass ville de inte godkänna fast det har varit samma under alla besök i USA. Fanns de som fick skaffa nya biljetter. Kroppsskannern användes på alla, första gången jag har gått igenom den.Ramnemark skrev:
Vi får se hur vi klarar oss i April. Mitt mellannamn är före mitt tilltalsnamn vilket krockar när man ska skriva: First Name (Given Name) efter som det inte är samma. Till nästa pass ska jag byta ordning på namnen hos Skatteverket.
Samma problem som jag har. Jag har dessutom ett svenkt tecken i namnet. Är bara detta rätt så kan de fråga som de gjorde med mig men de släpper igenom dig.Ramnemark skrev:
Om du har rest in i usa så vet du att man skall fylla i den där gröna waivern, varje gång. Där frågar de massa saker, tex "har du med någon matprodukt", men även "har du under åren 1941-45 deltagit i nazistisk verksamhet .. " blah blah något av det slaget. Den fanns för övrigt även innan 9/11.thomasx skrev:
Jo, jag noterade i ett inlägg redan igår att det var den så kallade visa waivern som avsågs.elpaco skrev:
Du blandar ihop dokumentenelpaco skrev:
ESTA är det förenklade VISA ansökan som t.ex. vi får göra i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon fråga om Nazistisk verksamhet finns inte.
Den andra som du fyller i på planet innan landning är en ren tulldeklaration.
Frukt, pengar, affärs eller nöjesresa mm.
Ser ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och verkar blanda ihop ESTA och visa waivernpeternicklas skrev:
ESTAn fyllar man i och ansöker om i Sverige, kostar $14, precis som jag skrev, gäller i 2 år. Tulldeklarationen på planet. Har ALDRIG fått något mer dokument och jag har varit i USA ett antal gånger, Senast för 6 veckor sedan. Tror Visa Wievern har ersatts av APIS.
Redigerat: