7 773 947 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Har du inga 8" kvar heller ? Inte ens om du letar på vinden?Mikael_L skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 124 inlägg
Grodan är ju redan död så.Mikael_L skrev:
Vi får väl göra skillnad på floppy (3.5") och floppyfloppy (5.25").
Jag är född 87 och vi hade ett tag en dator med floppyfloppy, kommer ihåg jag spelade space invaders och frogger på den. Körde ms-dos.
Nästa dator var en Pentium med både floppy och cd-läsare, körde win 95.
Ojaaa.HasseTeknik skrev:
Jag har både 8", 5,25 och 3,5" kvar.
Och en 5,25" DD läsare och ett par 3,5" läsare kvar, bl.a. en raritet, en 2,88MB High Density-läsare. Men jag har aldrig ägt en 8" floppyläsare. Mina 8" använde jag i skolan när vi programmerade Pascal på en nord-100.
Har mest sparat för att kunna visa framtida generationer så de ska inse vad mycket det har gått framåt. Jag tror de rymde 80kB eller 120kB ...
Jag har dessutom även programmerat lite på en NORD-10, jag minns faktiskt inte vad det var för språk ...
Finns det förövrigt någon som vill ha några floppys samt tillhörande läsare till skänks, PM'a ...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Tja, jag fyllde 41 i år och nog var det allt 5,25 floppys i den Apple 2e jag hade som liten knodd...Mikael_L skrev:
Den här låg på armlängds avstånd. En floppyfloppyfloppy?13th Marine skrev:Grodan är ju redan död så.
Vi får väl göra skillnad på floppy (3.5") och floppyfloppy (5.25").
Jag är född 87 och vi hade ett tag en dator med floppyfloppy, kommer ihåg jag spelade space invaders och frogger på den. Körde ms-dos.
Nästa dator var en Pentium med både floppy och cd-läsare, körde win 95.
Det är inte en ”floppy”
/Groddödaren
/Groddödaren
Byggveteran
· 2 387 inlägg
Vi hade också världens bästa dator då
En ABC 80.
Det enda vi gjorde på den var att spela masken och jag kommer fortfarande ihåg ljudet när man satt och väntade på att bandspelaren skulle ladda klart programmet.
En ABC 80.
Det enda vi gjorde på den var att spela masken och jag kommer fortfarande ihåg ljudet när man satt och väntade på att bandspelaren skulle ladda klart programmet.