7 774 294 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Det här gamla jönne-originalet har jag saknat från min uppväxt. Han gick där med sin skylt på Östra Storgatan och bodde i sin röda Nissan Micra de senaste åren om jag inte missminner mig. Om jag minns rätt så var Rosén en del av den stora socialdemokratiska konspirationen, det var nämligen ingen slump att rosen är socialdemokraternas partisymbol...G gaidin skrev:Lite OT men jag kan dra det jag vet om historien. Stellan är ursprungligen från Jönköping, han flyttade sedan till Lund där han senare avled.
Rosén är en barndomskamrat till Stellan, när Stellan blev sjuk och anklagade Rosén för Palmemordet gjorde Rosén en anmälan till polisen för förtal i hopp om att Stellan skulle få vård. Det blev i stället ett polisiärt ärende varvid Rosén tog tillbaka anmälan, han ville ju bara hjälpa sin gamle barndomsvän. Idet stora hela är det en tragisk historia.
Han hade även en del andra lappar och plakat. "Sluta mörda oss" var en av de vanligare.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Jag vet inte om jag saknat honom men svår att glömma var han iallafall! Stackars människa... vad menar du med rosen förresten? Du menar väl apan & elefanten?JanneJanne123 skrev:Det här gamla jönne-originalet har jag saknat från min uppväxt. Han gick där med sin skylt på Östra Storgatan och bodde i sin röda Nissan Micra de senaste åren om jag inte missminner mig. Om jag minns rätt så var Rosén en del av den stora socialdemokratiska konspirationen, det var nämligen ingen slump att rosen är socialdemokraternas partisymbol...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto