7 773 237 läst · 38 065 svar
7773k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Vi får tacka Bengt Westerberg för att dessa människor får rädda våra själar
Eller så säger man isch om det hela
Eller så säger man isch om det hela
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Ja,det är skrämmande. När jag var ung (-90) och dum(mare) så bodde jag med sådant folk i ett ngt slags minikollektiv. Det är exakt samma typ av människor idag som tror på liknande fabler. Ett annat skrämmande exempel var "Bocksagan" som var enorm runt -90, jag glömmer aldrig hur folk gick in i ett sjukligt resonnemang om denna saga. Och förstås de mest skruvade resonnemang om annat.5 50procent skrev:
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Tur du inte lyckades å bli "konverteras till fabeltroende.mowatom skrev:Ja,det är skrämmande. När jag var ung (-90) och dum(mare) så bodde jag med sådant folk i ett ngt slags minikollektiv. Det är exakt samma typ av människor idag som tror på liknande fabler. Ett annat skrämmande exempel var "Bocksagan" som var enorm runt -90, jag glömmer aldrig hur folk gick in i ett sjukligt resonnemang om denna saga. Och förstås de mest skruvade resonnemang om annat.
Jag undrar hur de tänker, men det är klart slla får ju ha sin tro och man ska väl inte gå å predika för att det är fel så länge de inte skadar sig själva eller andra genom hjärntvätt. Men men det här blev inte så mycket humor
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Ja det är väl bara å invänta tills första tråden om chakra å bakra, demoner å änglar å utomjordisk strålning kommer. Vet iaf två stycken som ivrigt kommer att diskutera detta
Edit: var visst några fler än bara två här som hade sett den, kanske blir värre än Coronatråden
Edit: var visst några fler än bara två här som hade sett den, kanske blir värre än Coronatråden