8 127 328 läst · 39 565 svar
8127k läst
39,6k svar
Humorhörnan ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Nja, det är nog skillnad på den varumärkesförflackning som drabbat Masonite och Thermos än O'boy.prototypen skrev:
I det senare fallet är nog fler medvetna om att det är ett märke på en produkt än i de tidigare.
Att vara ett starkt /marknadsledande varumärke är ju bra men när varumärket blir synonymt med produkten/företeelsen så blir det sämre. Då spelar det inte längre någon roll för konsumenten vilket märke de köper, lite som för Masonite.
Vi säger ofta att vi använder masonit och menar någon form av pressad board och har ingen aning om tillverkare/märke.
I fallet O'boy tror jag fler är varumärkesmedvetna.
Husägare
· Jönköping
· 5 757 inlägg
Samma sak med Keso och Tetrapack, men där ligger Arla respektive Tetra Pak på som hökar så fort man i media använder de respektive orden utan att syfta på just deras varor.T Testarn skrev:Nja, det är nog skillnad på den varumärkesförflackning som drabbat Masonite och Thermos än O'boy.
I det senare fallet är nog fler medvetna om att det är ett märke på en produkt än i de tidigare.
Att vara ett starkt /marknadsledande varumärke är ju bra men när varumärket blir synonymt med produkten/företeelsen så blir det sämre. Då spelar det inte längre någon roll för konsumenten vilket märke de köper, lite som för Masonite.
Vi säger ofta att vi använder masonit och menar någon form av pressad board och har ingen aning om tillverkare/märke.
I fallet O'boy tror jag fler är varumärkesmedvetna.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 453 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 453 inlägg
O'boy byter förpackning, pappboxen försvinner och ersätts med miljövänligare plastpåse
https://www.expressen.se/dinapengar/nu-forsvinner-oboy-klassikern-fran-hyllan/
Bästa chokladen att dricka blandar man själv med cacao socker grädde mjölk
https://www.expressen.se/dinapengar/nu-forsvinner-oboy-klassikern-fran-hyllan/
Bästa chokladen att dricka blandar man själv med cacao socker grädde mjölk
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
O för att knyta an till de andra posterna ovanför så är Gladpack även det ett varumärkesnamn som används istället för plastfolie.KnockOnWood skrev:
Eller kanske inte så mycket nuförtiden då uppenbarligen. Min farmor använde det, o själv har jag fortsatt med det.