8 119 301 läst · 39 535 svar
8119k läst
39,5k svar
Humorhörnan ...
Och sedan var det det där ordet "kan".... i det här fallet borde ordet strykas helt. "kan" är kanske okey om det är kanske något tiotal som gör så men det lär det inte vara fråga om.... hela högen borde vara mer korrekt.blackarrow skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 752 inlägg
På tal om visir: Astronauter har en liten bit sandpapper fäst på ena sidan inne i hjälmen, så att de kan klia näsan när de är ute och rymdpromenerar. De får även lära sig att nysa åt andra sidan, eftersom det blir uppenbara siktproblem eljest.TeroM skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 420 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 420 inlägg
Humorhörnan iofs.... men det är riktigt. Schizofreni har ingenting att göra med multipla personligheter vilket är en annan störning (som Richard nämner ovan).
Psykiatri är inte mitt forte men just det där är en vanlig missuppfattning, bl.a. på grund av att schizofreni betyder just delat psyke (ungefär) på grekiska. Benämningen uppstod dock av andra skäl vad jag förstår.
Psykiatri är inte mitt forte men just det där är en vanlig missuppfattning, bl.a. på grund av att schizofreni betyder just delat psyke (ungefär) på grekiska. Benämningen uppstod dock av andra skäl vad jag förstår.
Det stämmer, även om schizofreni är mycket mer än rösthallucinationer. De behöver inte ens ha rösthallucinationer utan det räcker med vanföreställningar, samtidigt som andra kriterier behöver vara uppfyllda.