Snigla Snigla skrev:
FREDAGSFRÄCKIS:

[bild]
Löskokt..?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
T TechMark skrev:
När Stockholms landsting beslutade att slå ihop Karolinska, Danderyds sjukhus och Södersjukhuset under gruppnamnet Karolinska Universitetssjukhuset så insåg någon intelligent person att @karolinskauniversitetssjukhuset.se skulle bli alldeles för omständligt att skriva.
Alltså förkortade man namnet och registrerade domänen kus.se
Efter några dagar i drift började man få klagomål om att mailen till de danska kollegorna inte kom fram utan fastnade i de danska spamfiltren.
Orsak - kus är dansk slang för kvinnans nedre regioner....

Annars kan det vara kul att veta att bilmärket Hyundai faktiskt ska uttalas "Hynda" på orginalspråk och inte "Hundaj"...
Vi hade ett mailfilter på jobbet som censurerade alla mail från våra danska kollegor ett tag tills vi kom på att de hade fax-nummer i mailsignaturen. Fax=fags på danska.

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag hade en kollega som skrev (på svenska) till en kollega i USA något om att ifall han gjorde si eller så så skulle det fungera bra.
Det studsade på mailfiltret och kom en retur med att mailet innehöll "offending words". :rofl:

• Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
USA är bra märkligt, skriver man att kvinnorna har BH så stoppas det.
Likväl som att de är topless så stoppas det.

Jaja, Protte

• Haha
  • Gilla
Bjermo och 4 till
  • Laddar…
Jag gjorde en fax-programvara för ett orderhanteringssystem åt ett industriföretag för många år sen. För att tydliggöra vart sista sidan slutade så stod det 'slut slut slut ... etc' längst ner vilket roade flera av deras engelskspråkiga kunder...

• Gilla
  • Haha
yonna och 6 till
  • Laddar…
M
Grön leksaksödla på en säng med ett monterat andningsrör som humoristiskt föreställer en utmattad person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Tidningen Nerikes Allehanda hade för många år sen ett ursprungligen finskt program för tidningsproduktion. Programmet var i svensk översättning utrustat med en funktion för "retstavningskontroll".

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
A
Seriefigur på kyrkogård framför gravsten med pratbubbla: "Du har fått brev från Försäkringskassan, Gunnar. Du måste jobba.
Skapa konto

• Gilla
yonna och 8 till
  • Laddar…
A
Textskämt om en "ny maskin på gymmet" som erbjuder chokladbitar: Snickers, Mars, Bounty och Twix.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 7 till
  • Laddar…
Textmem med budskapet "När livet är tungt och du inte riktigt orkar. Kom ihåg att du aldrig är ensam. Disken och tvätten finns alltid där.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
Collie och 4 till
  • Laddar…
Person utför komplext yoga- eller stretchpass som visar smidighet och balans.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Animerade telefoner som personifieras som generationer, med pratbubbla och reaktionsknappsymbol.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Men jag hade farfars tvillingbrorsa med mig då jag slog runt med en kanot, han dog däremot omedelbart. :worried:
Det var synd, för jag gillade verkligen honom.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Men jag hade farfars tvillingbrorsa med mig då jag slog runt med en kanot, han dog däremot omedelbart. :worried:
Det var synd, för jag gillade verkligen honom.
De var nog mer stöttåliga än vattentåliga..

Framförallt känns de som de ”förr” byggde telefonerna (och annat) så de skulle hålla ett bra tag, idag byggs inget för att hålla!

(Om vi inte bygger det själva förstås)

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
M
Snigla Snigla skrev:
De var nog mer stöttåliga än vattentåliga..

Framförallt känns de som de ”förr” byggde telefonerna (och annat) så de skulle hålla ett bra tag, idag byggs inget för att hålla!

(Om vi inte bygger det själva förstås)
Jo för det är ju så företagen tjänar pengar, jusst på reperationer :sweat:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.