Metallica så klart \m/

• Haha
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
A
Plastkonsum

• Haha
lordi
  • Laddar…
Utdrag ur tidningsartikel med rubriken "Invandrare uppmanas lämna blod" som rör blodbrist och ett projekt för ökad bloddonation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Fadai och 12 till
  • Laddar…
Same, same.

• Haha
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Telefonnumret till TT är väl 08- xxxx xxxxx , så det är väl inte så konstigt?

• Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
harry73
Det roliga är nog att norrlänningar räknas som utlänningar, men kanske @Nötegårdsgubben har rätt och handlar det om samer (många samer är utlänningar)

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Man ska förstås inte analysera humor, det är bekant som att dissekera grodor (inte roligt och den dör), men det där med udda genetik fascinerar mig bortom förmågan att låta det vara. Baskerna är mina personliga favoriter – mitt i Europa (nåja) har de inte bara en annan blodgruppssammansättning än andra européer, utan talar också ett isolatspråk, alltså ett språk som inte har några kända släktskap med andra språk.

Samerna är väl därvidlag lite mindre isolerade med sina finsk-ugriska fränder både när och fjärran, men ändå. Lite kul är det att vi har sådana urgamla spillror av folk att de avviker genetiskt från alla andra, om så bara vad gäller blodgrupper. Eller så är det en ny mutation och skittrist, vem vet?

Äh, jag får skriva en lapp till mig själv att hellre skämta om samer än försöka förklara det, och lova att äta upp min fåniga hatt om jag ändå gör det.

• Gilla
lordi
  • Laddar…
harry73
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Äh, jag får skriva en lapp till mig själv att hellre skämta om samer
Får man säga lapp när man pratar om samer?:oops:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Får man säga lapp när man pratar om samer?:oops:
Får man säga fånig hatt när man talar om basker? ;)

• Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja du får vara försiktig med oväntade paket i postlådan, nu när du förolämpat flera etniska folkgrupper i ett och samma inlägg. :)

Hur blir det om man förolämpar estniska folkgrupper istället? :thinking:

Ballt.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Ute och svidar runt i Europa, käkade på ett speciellt ställe ikväll:

• Svart tavla med texten "SOUP OF THE DAY: BEER" skrivet med krita, inuti en träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Jag är iaf gift med en norrlänning.. som fnös åt bilden ;) men jag presenterade den med kärlek och fniss :love:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.