7 772 733 läst · 38 057 svar
7773k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Precis. Jag tänkte att ett jökskatteavdrag för hushållsnära tjänster skulle bli populärt.T tripptrapp skrev:ROT och JÖKEN (om den nu går igenom).
Idag har man 50k i ROT (30% av värdet på tjänsten), eventuella RUT avdrag (50% av värdet på tjänsten) man använder har dock minskat ROT utrymmet med lika mycket så att summan max kan bli 50k/år
I Januari-Överenskommelsen (S+MP+C+L) säger de att de ska tredubbla RUT till 75k/person 2020. Hur påverkar det mängden ROT har någon förstått det? Säg att man har dragit av 40k ROT och dragit av RUT tjänster för 40K, ryms det i de nya reglerna?
Statligt specialutbildade tekniker skulle kunna rekvireras vid behov från jökpoolen.
Här är ett utdrag från deras hemsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ifall det inte är dessa tjänster TS syftar på, ber jag er bortse från denna lilla sidostig.
Richard Gere
...
Detta inlägg (och inlägget under) har på begäran flyttats hit från tråden som handlar om JÖK-avdrag. /Moderator Per
Redigerat av moderator:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Om hjälpen innefattar "hushållsnära tjänster" borde de väl omfatta en och annan kaffejök?
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
HahaD Daniel 109 skrev:
Varning! Allvarligt innehåll följer som eventuellt inte passar i en humorhörna. Känsliga forumbesökare varnas:
Nu vill jag vara lite seriös här i hörnan och hävda att det enligt mig i alla fall finns en bra förklaring till att många videos är vertikala, och det är som bekant att man mycket lättare kontrollerar mobilen med en hand. Ofta har man i stundens hetta kanske bara en hand ledig, och för att slippa släppa allt men ändå kunna filma håller man mobilen vertikalt när man filmar. Plus att de flesta man skickar filmen till tittar på den på sin mobil och då slipper flippa den 90 grader. Dessutom, mina vänner, har tex youtube en funktion som gör att man kan spela upp vertikala klipp på helskärm utan de svarta kanterna.
Slut på allvarligt innehåll.