7 792 677 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Självbyggare
· SE4
· 3 170 inlägg
Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
@Daniel 109 ja det är klart, men som du säger inte med den pennan, och inte heller ogärna utan microskop och löften.
@Dan_Johansson lödkolven är nog inte det första jag skulle använda för att byta ett batteri i hållare, men låt gå.
@Dan_Johansson lödkolven är nog inte det första jag skulle använda för att byta ett batteri i hållare, men låt gå.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
På tal om värmehärdade fingrar :
Smeden och lärlingen står vid städet. Smeden tar tången och greppar ett rödglödgat stycke järn, som han sedan lägger på städet. "Oj vad hett" utbrister lärlingen! Smeden svarar: " Får jag 1 krona, så ska jag slicka på den? ". "Haha det klarar du aldrig, här är kronan!" säger lärlingen och räcker över en 1-krona till smeden. Smeden tar emot kronan, slickar på den och lägger den i byxfickan........
Smeden och lärlingen står vid städet. Smeden tar tången och greppar ett rödglödgat stycke järn, som han sedan lägger på städet. "Oj vad hett" utbrister lärlingen! Smeden svarar: " Får jag 1 krona, så ska jag slicka på den? ". "Haha det klarar du aldrig, här är kronan!" säger lärlingen och räcker över en 1-krona till smeden. Smeden tar emot kronan, slickar på den och lägger den i byxfickan........
Redigerat:
Arbetade en gång med en gammal svetsare och han hade just skurit loss en stålbit med gassvets omkring 30 mm tjock. Han tog upp den losskurna biten med handen. Vid hade vanliga lite tjockare arbetshandskar på oss. Det började ryka om handsken så skulle han ge biten till mig för att föra till skrotlådan. Men jag tog inte i den biten på en stund.
Jag satt och funderade på om det där inte va jäkligt varmt.. eller om det fanns olika varianter av sådana där.. haha.T tompaah7503 skrev:
Jag råkade ta lite fel i en som låg på en bänk i ett garage en gång när jag var liten och det gjorde ooonnt(varmt.. och man fick fina blåsor.. trots is
Kan ju säga att JAG gjorde iaf inte om den tabben igen.
6 december men lika kul nu!mexitegel skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/humorhoernan.209511/page-447#post-3139536
Kanske inte hästen är såld?