Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
 
  • Gilla
Pen och 9 till
  • Laddar…
@Daniel 109 ja det är klart, men som du säger inte med den pennan, och inte heller ogärna utan microskop och löften.

@Dan_Johansson lödkolven är nog inte det första jag skulle använda för att byta ett batteri i hållare, men låt gå. :thinking:
 
T tompaah7503 skrev:
Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
Nej då, den som verkligen kan löda har lärt dig hantera värmen för att på så sätt komma närmare spetsen och få bättre kontroll ;)
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Pen och 9 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
Hur mycket humor är det att kommentera det uppenbara?
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
Tänkte inte på det ... :crysmile:

Men jag antar att det styrker min tes ... :rofl:
 
På tal om värmehärdade fingrar :
Smeden och lärlingen står vid städet. Smeden tar tången och greppar ett rödglödgat stycke järn, som han sedan lägger på städet. "Oj vad hett" utbrister lärlingen! Smeden svarar: " Får jag 1 krona, så ska jag slicka på den? ". "Haha det klarar du aldrig, här är kronan!" säger lärlingen och räcker över en 1-krona till smeden. Smeden tar emot kronan, slickar på den och lägger den i byxfickan........
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Arbetade en gång med en gammal svetsare och han hade just skurit loss en stålbit med gassvets omkring 30 mm tjock. Han tog upp den losskurna biten med handen. Vid hade vanliga lite tjockare arbetshandskar på oss. Det började ryka om handsken så skulle han ge biten till mig för att föra till skrotlådan. Men jag tog inte i den biten på en stund.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
N Niq skrev:
Något är lite fel
Det är väl detta som kallas för kallödning?
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 138107 och 9 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ingen som reagerar på att hon håller i den delen som normalt orsakar brännskador på huden? Det finns ett handtag lite längre upp på apparatskijn.
Jag satt och funderade på om det där inte va jäkligt varmt.. eller om det fanns olika varianter av sådana där.. haha.

Jag råkade ta lite fel i en som låg på en bänk i ett garage en gång när jag var liten och det gjorde ooonnt(varmt.. och man fick fina blåsor.. trots is :(

Kan ju säga att JAG gjorde iaf inte om den tabben igen.
 
Hund ser nyfiket på en julgran som står inne i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:p
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Ponny till salu visas av tre barn i färgglada kläder och gips, skylt säger "Great with Kids".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Postades inte den i tråden för inte så länge sedan förresten?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Postades inte den i tråden för inte så länge sedan förresten?
Järnbrist...
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Upprepning är kunskapens moder :D
 
  • Haha
fia_mstd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.