Jag blev nycket kränkt idag. HBQT-personer som att vi lever i ett cis och heteronormativit samhälle. Vem sitter på lapparna?

Staffans2000
Nu får du sluta att kränka mig! Du skriver "cis" fastän du vet att jag inte vet vad det betyder!!!!! Det här skall jag tala om för min pappa och då kommer han att slå din pappa. Så det så!!!

H Hammarfall skrev:
Jag blev nycket kränkt idag. HBQT-personer som att vi lever i ett cis och heteronormativit samhälle. Vem sitter på lapparna?
Det heter inte lappar numera, det heter samer!

• Gilla
  • Haha
Prodigys och 6 till
  • Laddar…
Det är väl MathiasS som sitter på lapparna men nu blir kanske samerna kränkta av det. :thinking:

• Wow
Hammarfall
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du skriver "cis" fastän du vet att jag inte vet vad det betyder!!!!!
Det vet du inte just för att du själv är en :rofl:
Bra förklaring:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cisperson

• Haha
Hammarfall
  • Laddar…
Staffan2000: Där hjärnan tar slut tar nävarna vid. Vi behöver inte slåss. Jag kan bjuda in dig och din far så kan vi uppdatera latin. Att inte veta vad en cis-person innebär att du är privelgerad. United we stand, united we fall.

Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl MathiasS som sitter på lapparna men nu blir kanske samerna kränkta av det. :thinking:
Fram med lapparna nu så att jag hinner dela ut dem till berörda så att PostNord hinner leverera till DO innan jul.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det vet du inte just för att du själv är en :rofl:
Bra förklaring:
[länk]
KoW, Staffan2000 kanske definierar sig som en kvinna! Kränk inte hin. Vilket pronomen definierar du dig med, Staffan2000?

FREDAGSFRÄCKIS:

Tecknad bild av en sjöman som pratar med ett äldre par strandsatta på en ö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
P-plats och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
H Hammarfall skrev:
Staffan2000: Där hjärnan tar slut tar nävarna vid. Vi behöver inte slåss. Jag kan bjuda in dig och din far så kan vi uppdatera latin. Att inte veta vad en cis-person innebär att du är privelgerad. United we stand, united we fall.
Nunc est bibendum:beer:

Är det bara ja eller är det fler som inte fattar de här cis-skämten?

elpaco elpaco skrev:
Är det bara ja eller är det fler som inte fattar de här cis-skämten?
Jag fattar inte heller.

Jag fattar, men inga skämt är roliga om man måste förklara dem.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag fattar, men inga skämt är roliga om man måste förklara dem.
Vilka jäkla lappar??

• Gilla
  • Haha
peroande och 1 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Fram med lapparna nu så att jag hinner dela ut dem till berörda så att PostNord hinner leverera till DO innan jul.
Skärmklipp av ett humoristiskt formulär med titeln 'LÄTTKRÄNKTETHETSRAPPORT' inklusive flervalsalternativ för vad som orsakade kränkningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anonymiserad 138107 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.