7 764 251 läst · 38 024 svar
7764k läst
38,0k svar
Humorhörnan ...
Det är som när jag lånar ut verktyg, så sätter jag alltid på sparade gamla farliga blad och kapskivor som när som helst kommer gå sönder och slungas iväg. Likaså trasiga sladdar och prylar som ger vibrationsskador. Det skall fan kosta att vara en tiggare (dom sparkar jag för övrigt på) ..iMikael Lundgren skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Äh, vi drar väl en nostalgitråd för trådbundet också då!R roli skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/televerksnostalgi.327836/#post-3103894
@iMikael Lundgren @Asgarvad @Mazen
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
vassego:iMikael Lundgren skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/televerksnostalgi.327836/#post-3103894
Elektroniktokig
· 327 inlägg
Elektroniktokig
· 327 inlägg
Exakt, lånar aldrig ut sladdlösa maskiner bara de som snart är sladdlösa med glapp där kabeln går in i maskinen och där man ser kopparn och det gnistrar härligt och lyser upp där du skall såga som en solnedgång och det luktar bränt. Lite PVC som ger klorgas och halogen har inte för många dött av ännu.elpaco skrev:
Elektroniktokig
· 327 inlägg
Var på Biltema igår och någon frågade den otroligt kunniga men hjälpsamma personalen kan man borra i betong med den här?
Det var en bimetall hålsåg för metall.
Han läste och läste flera gånger runt hela kartongen tills han efter flera minuter sade:
- jo men det skall gå att borra i betong, den är gjord för att borra i metall och metall är ju mycket hårdare än betong så det skall gå att borra i betong med denna!
Han läste och läste flera gånger runt hela kartongen tills han efter flera minuter sade:
- jo men det skall gå att borra i betong, den är gjord för att borra i metall och metall är ju mycket hårdare än betong så det skall gå att borra i betong med denna!
ElaktiMikael Lundgren skrev:Var på Biltema igår och någon frågade den otroligt kunniga men hjälpsamma personalen kan man borra i betong med den här?
Obetalbart...men sorgligt.