7 773 645 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Det roliga skulle väl vara att förstå situationen. Killen har dubbelparkerat och får lite problem att komma in i sin bil så han får krypa in...
Jag har varit med om några parkeringsskador, repor, blivit påkörd av smitare, bevittnat klantig förare som sen smitit, så jag tyckte det var lite roligt med de två bilarna som blockerar den felparkerade bilens dörrar för att lära honom en läxa.
Edit: Är det någon mer än jag som undviker vissa p-platser för att föraren parkerat illa och ni antingen inte får plats eller ni vill inte ta risken att parkera intill?
Jag har varit med om några parkeringsskador, repor, blivit påkörd av smitare, bevittnat klantig förare som sen smitit, så jag tyckte det var lite roligt med de två bilarna som blockerar den felparkerade bilens dörrar för att lära honom en läxa.
Edit: Är det någon mer än jag som undviker vissa p-platser för att föraren parkerat illa och ni antingen inte får plats eller ni vill inte ta risken att parkera intill?
Redigerat:
På brädgårdar med gigantiska parkeringsytor ställer jag mig alltid så långt från ingången som möjligt. Detta för att slippa få dörrar inslagna när de andra lastar sina 5400mm plank på takräcke.
Förvånansvärt ofta (mer än varannan gång) står det bilar i rutorna som angränsar till min när jag kommer ut. Även när det är mer än hundra lediga platser runt min bil när jag går in.
Så... ja. Jag väljer var jag ställer mig, men uppenbarligen till ingen nytta.
Mvh Findus
Förvånansvärt ofta (mer än varannan gång) står det bilar i rutorna som angränsar till min när jag kommer ut. Även när det är mer än hundra lediga platser runt min bil när jag går in.
Mvh Findus
Så parkerar jag ofta, problemet är ju alla idioter som inte kan låta bli att slå upp dörrarna i ens bil. Däremot parkerar jag alltid en bit bort så de som vill ha sin bil bucklad kan parkera normalt i rutorna .ullberg skrev:det är egentligen en film, mercedesägaren i mitten har parkerat mitt över två rutor, vilket irriterar de två förarna av terrängfordonen så de parkerar in mercedesen och filmar när ägaren kommer, blir förbannad men till sist får krypa in genom bagaget.
Om det är humor går verkligen att diskutera, "bestraffning" är sällan det, men jag personligen har full förståelse för att de blir arga på någon som inte ens klarar att föra sig på en parkering.
/U
P.S sen man fick barn kan man parkera i familjeparkeringsrutorna och slipper idioter nära ens bil
Om det bara är en dåligt parkerad bil så parkerar jag ibland med passagerardörren så nära andra bilen att det inte går att ta sig in, men jag lämnar en dörr för föraren, helst förardörren...harry73 skrev:
Förutsatt att du har barnet med digRamnemark skrev:Så parkerar jag ofta, problemet är ju alla idioter som inte kan låta bli att slå upp dörrarna i ens bil. Däremot parkerar jag alltid en bit bort så de som vill ha sin bil bucklad kan parkera normalt i rutorna .
P.S sen man fick barn kan man parkera i familjeparkeringsrutorna och slipper idioter nära ens bil
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Känner igen mig så väl, förstår mig inte på dessa, varför parkerar man inte varannan ruta tills man fyllt parkeringen till hälften.findus42 skrev:
Men det hela beror väl på att vissa inte kan parkera utan att ställa sig vid en annan bil, så de får en referens, men då frågar jag mig om de verkligen ska köra bil...
Att dubbelparkera handlar om att bryta mönstret, gör man det så ställer sig sällan någon bredvid, då det längre inte går att använda bilen som referens för att hitta rutan.
Precis min strategi också! . Är såå trött på alla dörruppslag.Ramnemark skrev:Så parkerar jag ofta, problemet är ju alla idioter som inte kan låta bli att slå upp dörrarna i ens bil. Däremot parkerar jag alltid en bit bort så de som vill ha sin bil bucklad kan parkera normalt i rutorna .
Undviker också att parkera brevid bilar med barnstolar också. Det verkar krylla av oansvariga föräldrar som låter ungarna kasta upp dörrarna trots att deg är trångt.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 473 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 473 inlägg
Jag parkerar alltid där det är minst bilar = Längst bort på parkeringen.
Det är ett riktigt I-landsproblem när man inte kan parkera riktigt nära affärens entré. Måste man gå 50 meter är det ju sååååå jobbigt.
Det är ett riktigt I-landsproblem när man inte kan parkera riktigt nära affärens entré. Måste man gå 50 meter är det ju sååååå jobbigt.
Och om någon ställer sig så på en normal plats ställer jag alltid min gamla byggsaab så nära jag kan på förarsidan. Så du får klättra in via passagerarsidan. Står du på en halvtom parkering längst bort får du vara ifred.Ramnemark skrev:Så parkerar jag ofta, problemet är ju alla idioter som inte kan låta bli att slå upp dörrarna i ens bil. Däremot parkerar jag alltid en bit bort så de som vill ha sin bil bucklad kan parkera normalt i rutorna .
Håller med. Numera är det vanligt med idioter som parkerar precis utanför ingången till butiken, där det inte ens finns parkeringsrutor. Ofta är det streckat för parkeringsförbud. Av någon konstig anledning är det ofta bilar av tysk premiumklass.Krilleman skrev:
En sak som jag ofta har observerat är lata par som är och handlar. Då går gubben/mannen ut en stund före och hämtar bilen som står 10 meter bort, kör fram och parkerar idiotiskt framför entrén, och väntar tills frugan kommer ut med kassarna.
Varför inte ta en kundvagn och rulla fram de 10 metrarna till bilen och lasta över grejerna? J*vla latmaskar!
Om det är någon som ställt sig ensam, långt bort, så vet man att det är någon som är lika rädd om bilen som man själv är. Stick to the enemy you know.findus42 skrev:På brädgårdar med gigantiska parkeringsytor ställer jag mig alltid så långt från ingången som möjligt. Detta för att slippa få dörrar inslagna när de andra lastar sina 5400mm plank på takräcke.
Mvh Findus
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 473 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 473 inlägg
Då har du aldrig parkerat bredvid mig.O oas skrev:
Min förra "byggbil" som jag inte var rädd om har precis gått i graven, köpt 2012. 16400 mil på mätaren. Jag gav bort den för den gick inte igenom besiktningen, 8000mil senare. Kostnad 30,000:- i inköp + service & däckbyten. Vilken bil kan man jämföra med det?
Den stod nästan alltid långt bort på parkeringar för att undvika stressande idioter som "alltid" ska fram till vilket pris som helst.
I vintras blev jag inprejad i en skylt av en mötande bilist. Skylten skrapade längst hela sidan på bilen. Jag körde sakta vidare med skrapet ilande. Vad gör väl det när rosten får konkurrens om lacken...
Nu är ny arbetsbil inhandlad, men jag kör på samma syndrom. Det är inte betungande att gå 50 meter till entrén till butiken.
För några år sen så sa en stressforskare att man alltid ska ta den längsta kön i butiken (om man inte scannar själv då vill säga, nu för tiden) så man har några extra minuter för sig själv och lägga upp en mental plan hur resterande dag ska se ut. Det fungerar faktiskt riktigt bra.
Det är äkta humor det. Att se alla stressade kunder i kö!
Redigerat: