7 792 990 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jag har ett helt omvänt problem mot inlägget med "vad skall vi äta".
Pojkvän - "Vad skall vi äta?"
Jag - "Spelar ingen roll, bestäm du."
P - "Pizza?"
J - "Javisst."
P - "Tacos?"
J - "Javisst."
P - "Thai?"
J - "Javisst."
P - Men vad vill du äta?
J - "Vad som helst. Det spelar ingen roll, välj du."
Osv osv osv..... Blir galen... Är, tyvärr?, rätt ointresserad av mat. Blir lika glad av en påse popcorn som av en tre-rätters. I mina egna ögon borde det ju vara busenkelt att leva med men tydligen inte.
P - "Pizza?"
J - "Javisst."
P - "Tacos?"
J - "Javisst."
P - "Thai?"
J - "Javisst."
P - Men vad vill du äta?
Osv osv osv..... Blir galen... Är, tyvärr?, rätt ointresserad av mat. Blir lika glad av en påse popcorn som av en tre-rätters. I mina egna ögon borde det ju vara busenkelt att leva med men tydligen inte.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Inte busenkelt!Dalbotös skrev:Jag har ett helt omvänt problem mot inlägget med "vad skall vi äta".
P - "Pizza?"
J - "Javisst."
P - "Tacos?"
J - "Javisst."
P - "Thai?"
J - "Javisst."
P - Men vad vill du äta?
Han säger samma sak.. haha.. han påstår att han inte är nån jäkla tankeläsare - ” vill jag stanna och fota säg det då istället för att ställa en fråga som eg inte ville ha svar på”tommib skrev:
Inte lätt det här med lådor..L lordi skrev:
Jag har minst två lådor öppna samtidigt ju.. jämt!
När jag ska sova tror jag hela jäkla apotekardisken är öppen..
.. men då är det inte subtila vinkar längre!
Fördämningen är öppen och alla idéer om byggprojekt (stora som små), renoveringar (detaljer färger, byggritningar), blomplanteringar, frösorter.. bra tv-serier.. osv.. maken, som normalt sommar på fem minuter, kommer inte ihåg nått, orkar inte lyssna, vill sova.. behöver hörselskydd haha
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Vet faktiskt inte. Jag följer sällan upp mina patienter så länge och har inte sett något i litteraturen. Rent allmänt kan man säga att man får lite teflonhjärna av våra medel så första timmen/timmarna efter narkos är det ingen vits att ge information eftersom den bara glöms bort. Vissa medel ger också sk antegrad amnesi där man glömmer bort det som hände innan man fick det. Bensodiazepiner är typiska för det också. Huruvida man återhämtar de minnena kan jag inte uttala mig om.richardtenggren skrev:
Låter ju faktiskt som att du inte beskriver låd-hjärnan, utan mer det där nystanet med trådar, där alla är ihopkopplade.Snigla skrev:Inte lätt det här med lådor..
Jag har minst två lådor öppna samtidigt ju.. jämt!
När jag ska sova tror jag hela jäkla apotekardisken är öppen..
.. men då är det inte subtila vinkar längre!
Fördämningen är öppen och alla idéer om byggprojekt (stora som små), renoveringar (detaljer färger, byggritningar), blomplanteringar, frösorter.. bra tv-serier.. osv.. maken, som normalt sommar på fem minuter, kommer inte ihåg nått, orkar inte lyssna, vill sova.. behöver hörselskydd haha
Nja. I verkligheten så är billådan speciell. Även om man kommer till ovanstående tydliga anvisning så blir det inget stopp. Är man i bilen och kör så är man i bilen och kör. Det artiga svaret blir därför ”oj, jag hann inte stanna”.Snigla skrev:
Efter några års ”oj” får man köra ostört hela vägen fram till målet, vilket är det billådan är till för.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg