7 796 604 läst · 38 164 svar
7797k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Berätta! Jag är lite trögare.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
dvs. samma humor som avslutet på denna som säkert många känner igen från ungdomen:
http://www.snapsvisor.nu/snapsvisor/feta-fransyskor-1731
http://www.snapsvisor.nu/snapsvisor/feta-fransyskor-1731
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Beställaren ringer in och säger att de vill ha en tårta med texten ”Thanks for a great year” och att texten ska vara ”in purple”.
Jag fattade denna först efter att själv ha beställt en tårta med text på till en kund häromdagen....
Jag fattade denna först efter att själv ha beställt en tårta med text på till en kund häromdagen....
Ja nu först ramlade polletten ner ...
Polletten..., det känns mer som att det var en hel sedelautomat här ...
Och vid detta inlägg borde jag ju fattat, nu är demensen nära ...
För just denna sång har jag också fått bakgrundsstoryn till, att det som skickades in för tryck, så hade man skrivit "fast större" för att man ville ha större typsnitt, vilket ju missuppfattades.
Och i sann studentikos tradition så blir ju detta självklart den nya officiella texten till sången, och kommer aldrig någonsin kunna återgå.
Polletten..., det känns mer som att det var en hel sedelautomat här ...
Och vid detta inlägg borde jag ju fattat, nu är demensen nära ...
För just denna sång har jag också fått bakgrundsstoryn till, att det som skickades in för tryck, så hade man skrivit "fast större" för att man ville ha större typsnitt, vilket ju missuppfattades.
Och i sann studentikos tradition så blir ju detta självklart den nya officiella texten till sången, och kommer aldrig någonsin kunna återgå.
ullberg skrev:
Jag skall lägga in enklare bilder i framtiden ...
Annars blir det väl som när man drar skämt för en fransman, de skrattar 3 gånger.
Första gången av artighet.
Andra gånger när det förstått skämtet.
Tredje gången när de får skämtet förklarat.
Annars blir det väl som när man drar skämt för en fransman, de skrattar 3 gånger.
Första gången av artighet.
Andra gånger när det förstått skämtet.
Tredje gången när de får skämtet förklarat.