Nu var det nog inte såna vibrationer jag tänkte på...

TeroM TeroM skrev:
Nyfiken på om Skånska kommer att hålla utlovade leveranstiderna ...
[bild]
E-postmeddelande från SkånskaByggvaror med avisering om orderleverans mellan kl. 09:58-12:58.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så kom påminnelse SMS:t, undrar när leveransen sker. Verkar i alla fall som ngn inte går sommartid ...
Skärmdump av SMS-påminnelse om leverans från Skånska Byggvaror AB med tid och kontaktinformation.

• Gilla
s97danl och 2 till
  • Laddar…
harry73
TV-skärm visar texten "MAKING AMERICA WEEK" med sändningstider nedanför.
Skapa konto

Kanske inte så roligt när man läser det, men när de säger det hör jag hela tiden 'making America weak' :crysmile::rofl:

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
@TeroM , hur gick det?
Hyfsat, leveransen kom vid 14:30 ...

• Gilla
SysterNett och 1 till
  • Laddar…
Humor eller ej, svenska språket i förfall?? Eller....? I veckans reklamblad från en av våra stora livsmedelsbutiker kan man nu skaffa sig ett par nya handskar om man är i tagen och ska lägga nytt golv! Bra att använda rätt utrustning vid rätt jobb som ska göras! :D

• Reklamblad som visar golfutrustning inklusive bollar, putter, teer och en golfhandske med prisinformation.
    Skapa konto
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Man ska väl ha dom när man lägger den där puttmattan.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Golvhandske? Det var väl Mike Tyson som hade sådana?

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Denna jävla automatiska rättstavningsfunktion kommer att knäcka oss :mad:

När jag gjorde mitt examensarbete på en av våra större landsortstidningar så hade de ett publiceringssystem som hade översatts från finska. Bland annat så fanns där en retstavningsfunktion...

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
F
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Humor eller ej, svenska språket i förfall?? Eller....? I veckans reklamblad från en av våra stora livsmedelsbutiker kan man nu skaffa sig ett par nya handskar om man är i tagen och ska lägga nytt golv! Bra att använda rätt utrustning vid rätt jobb som ska göras! :D
Tror ni man kan använda annonsen "golvhandskar" och kräva ett par? För jag är ganska säker på att priset bara avser en golvhandske.

harry73
Ja du får kräva ett par. Och affären får antingen neka dig priset eller sälja det till dig och kräva resten av pengar i efterskott. För det är väldigt tydligt att du vet att priset är fel och alla försäljare hänger här på forumet och kopplar dig direkt till en kund som köpte golvvantar i butiken.

Jag kanske överdriver lite, sammanfattade en annan tråd :)
Hur går det @Chrissofsweden

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Ja du får kräva ett par. Och affären får antingen neka dig priset eller sälja det till dig och kräva resten av pengar i efterskott. För det är väldigt tydligt att du vet att priset är fel och alla försäljare hänger här på forumet och kopplar dig direkt till en kund som köpte golvvantar i butiken.

Jag kanske överdriver lite, sammanfattade en annan tråd :)
Hur går det @Chrissofsweden
Jo, det går bra. Har maskinerna i min ägo än :)

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Kan vara bra att ha när du ska kapa upp gipset.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
F
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jo, det går bra. Har maskinerna i min ägo än :)

Du har inte hört av dom öht sen sist eller hur?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.