7 780 371 läst · 38 098 svar
7780k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Nu var det nog inte såna vibrationer jag tänkte på...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Humor eller ej, svenska språket i förfall?? Eller....? I veckans reklamblad från en av våra stora livsmedelsbutiker kan man nu skaffa sig ett par nya handskar om man är i tagen och ska lägga nytt golv! Bra att använda rätt utrustning vid rätt jobb som ska göras!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Denna jävla automatiska rättstavningsfunktion kommer att knäcka oss
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 595 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 595 inlägg
Tror ni man kan använda annonsen "golvhandskar" och kräva ett par? För jag är ganska säker på att priset bara avser en golvhandske.Fel av Åke skrev:
Ja du får kräva ett par. Och affären får antingen neka dig priset eller sälja det till dig och kräva resten av pengar i efterskott. För det är väldigt tydligt att du vet att priset är fel och alla försäljare hänger här på forumet och kopplar dig direkt till en kund som köpte golvvantar i butiken.
Jag kanske överdriver lite, sammanfattade en annan tråd
Hur går det @Chrissofsweden
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jo, det går bra. Har maskinerna i min ägo änharry73 skrev:Ja du får kräva ett par. Och affären får antingen neka dig priset eller sälja det till dig och kräva resten av pengar i efterskott. För det är väldigt tydligt att du vet att priset är fel och alla försäljare hänger här på forumet och kopplar dig direkt till en kund som köpte golvvantar i butiken.