FredrikR FredrikR skrev:
Vilka färger fick ni andra!? 🤔
Ljusblå med dragning mot lila.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Man pratar med kvinna i övre bild, i nedre bild ropar mannen i megafon mot kvinnan. Text: "Jag kommer ifrån Norge" och "Jasså? Det hörs inte!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Funkade för mig i alla fall ... 🙄

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Trevligt att byggahus har börjat sälja fler specialverktyg. Men jag hittar ingen storlek på det här skutmåttet, hur stora båtar kan man mäta med det?

Bild av ett skjutmått, även kallat djupmått, som används för att mäta djupet på hål och spår. Finns på byggahus sida för specialverktyg.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Enligt min erfarenhet kommer inledningen att få avsedd effekt.

Katt föreläser om kreativt skrivande, säger att första meningen måste väcka läsarens uppmärksamhet. Text på skärm: "The human opened a can of tuna.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
.
Tror någon får öva på sina Photoshop-skills lite till. Men det var ju inga gråtskrattsmileys åtminstone, alltid något bror.

• Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
In Canary Islands there are no Canary birds. In Virgin Island... there are no Canary birds either.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Lustigt att han hann raka sig och hon färgade håret och bytte tröja innan den andra bilden, nästan som de vore olika personer :)

H Hallerudsbo skrev:
.
Då var vi där igen då...
Det finns inte ens en Ica Nära i Rinkeby..🙄

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
In Canary Islands there are no Canary birds. In Virgin Island... there are no Canary birds either.
Jag ser inget i det här skämtet som skulle gå förlorat på svenska, så varför dra det på engelska? Dessutom lever kanariefåglar just på kanarieöarna, eller i alla fall det vilda ursprunget till tamfågeln.

• Haha
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Drivisen Drivisen skrev:
Lustigt att han hann raka sig och hon färgade håret och bytte tröja innan den andra bilden,
Det tar naturligtvis en stund att hämta megafonen fattar du väl!

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Tecknad ansiktsmask klagar på dålig andedräkt medan en toalettrulle erbjuder att byta plats i pratbubblor på en humoristisk illustration.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag ser inget i det här skämtet som skulle gå förlorat på svenska, så varför dra det på engelska? Dessutom lever kanariefåglar just på kanarieöarna, eller i alla fall det vilda ursprunget till tamfågeln.
Virgin och jungfru är förvisso i grund och botten samma ord men jungfru används inte på samma sätt i modern svenska som virgin används som på engelska.

(Om man pratar om att någon är jungfru, eller har förlorat sin jungfru istället för oskuld kommer man nog behöva förklara vad man menar)

”Fredagens” boktips, till dom som tror sig fått allt! 😲

Röd bok om manlig anatomi med titeln "How to Live with a Huge Penis". Kanske ett humoristiskt boktips för de som tror de har allt.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Virgin och jungfru är förvisso i grund och botten samma ord men jungfru används inte på samma sätt i modern svenska som virgin används som på engelska.

(Om man pratar om att någon är jungfru, eller har förlorat sin jungfru istället för oskuld kommer man nog behöva förklara vad man menar)
Jungfrun: 23 augusti - 22 september

• Gilla
bryggstun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.