Keiller Keiller skrev:
Att humor kan uppfattas olika det vet jag men inlägg i ämnet svart humor som skojar om folks fördomar är alltså både bra och dåligt. Att skämta om en del stereotyper går bra men tydligen inte alla. Man kan tydligen skoja om dumma norska män, fulla finska män, Trump, Musk, Jimmie Åkesson och vita mäns tillkortakommanden i största allmänhet men om man skämtar om bomullsplockare eller svarthalka då blir någon sekundärkränkt och anmäler inlägget som "rasistiskt" Jaja, jag får väl akta mig för humorpolisen. Tack för skrattet 😃
Problemet med att skämta om en del saker är att det bidrar till att normalisera fördomar och kränkande beteende. Jag tyckte förr att man kunde skämta om allt men jag är inte lika säker längre. Jag tänker däremot inte försöka förbjuda någon att göra det.

• Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Problemet med att skämta om en del saker är att det bidrar till att normalisera fördomar och kränkande beteende. Jag tyckte förr att man kunde skämta om allt men jag är inte lika säker längre. Jag tänker däremot inte försöka förbjuda någon att göra det.
Men vita medelålders män är ständigt lovliga villebråd?

Telia hade en reklamserie med korkade, tafatta och förvirrade vita män. Tänk om de istället skulle gestaltas av svarta kvinnor? Vilket djäkla liv, det blivit!
Själv tycker jag det bara är kul, oberoende av vem man skojar om.

Det jag har svårt för är skämt som går ut på att plåga djur.

Tidningsartikel som berättar om hur Stefan minskat sin elförbrukning med solceller och smart teknik i sitt hem, med bild på Stefan framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Från senaste Vi i villa-annonssamlingen.

Svårt att få energibalans med 9,6 MW solceller.

• Haha
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det jag har svårt för är skämt som går ut på att plåga djur.
Det är talande.

kashieda kashieda skrev:
Svårt att få energibalans med 9,6 MW solceller.
Och så kan man tydligen, enligt artikeln, sänka sin förbrukning radikalt om man styr om förbrukningen till natten. En tvättmaskin tar nämligen bara hälften så mycket el på natten!

• Gilla
  • Haha
Rolph och 9 till
  • Laddar…
R
Tecknad bild av två personer i en båt. Den ena håller ett litet fiskhuvud och pratar, medan den andra ser uppgiven ut och tänker på något förklarande.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Att humor kan uppfattas olika det vet jag men inlägg i ämnet svart humor som skojar om folks fördomar är alltså både bra och dåligt. Att skämta om en del stereotyper går bra men tydligen inte alla. Man kan tydligen skoja om dumma norska män, fulla finska män, Trump, Musk, Jimmie Åkesson och vita mäns tillkortakommanden i största allmänhet men om man skämtar om bomullsplockare eller svarthalka då blir någon sekundärkränkt och anmäler inlägget som "rasistiskt" Jaja, jag får väl akta mig för humorpolisen. Tack för skrattet 😃
Trump skojar man inte om , han e ju ett stort skämt 😉

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
Trump skojar man inte om , han e ju ett stort skämt 😉
Ja, det finns många stora skämt i amerikansk politik. De övriga inblandade i det amerikanska presidentvalet till exempel. Men det törs fan dra några Harrisskämt då blir väl nån skåning dubbelarg 😉

• Haha
WFD och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och så kan man tydligen, enligt artikeln, sänka sin förbrukning radikalt om man styr om förbrukningen till natten. En tvättmaskin tar nämligen bara hälften så mycket el på natten!
Man kan köra energisnålt program för man ser inte om det blir rent när det är mörkt 🫣

R
Boss makes a dollar and I make a dime, that’s why i poop on company time..

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Gröna rör under en diskbänk med små leksaksfigurer av rörmokare och drake, tillsammans med texten "You had one job and you NAILED IT!".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Klass0n och 15 till
  • Laddar…
Visst är jag duktig? 😂

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 9 till
  • Laddar…
Textmeddelanden om $55,000 följt av en bild på en vit, gammal Ford pickup med terrängdäck.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Rickard.lj och 3 till
  • Laddar…
Färgglada ballonger runt ett bord diskuterar en läcka, med papper och kaffemuggar framför sig. En ballong säger: "We have to find the leak.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
Ett barn går längs ett staket som är böjt i märkliga former. Texten "Chuck Norris (1946)" ligger över bilden.
Skapa konto

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.