7 861 046 läst · 38 448 svar
7861k läst
38,4k svar
Humorhörnan ...
Problemet med att skämta om en del saker är att det bidrar till att normalisera fördomar och kränkande beteende. Jag tyckte förr att man kunde skämta om allt men jag är inte lika säker längre. Jag tänker däremot inte försöka förbjuda någon att göra det.Keiller skrev:Att humor kan uppfattas olika det vet jag men inlägg i ämnet svart humor som skojar om folks fördomar är alltså både bra och dåligt. Att skämta om en del stereotyper går bra men tydligen inte alla. Man kan tydligen skoja om dumma norska män, fulla finska män, Trump, Musk, Jimmie Åkesson och vita mäns tillkortakommanden i största allmänhet men om man skämtar om bomullsplockare eller svarthalka då blir någon sekundärkränkt och anmäler inlägget som "rasistiskt" Jaja, jag får väl akta mig för humorpolisen. Tack för skrattet 😃
Men vita medelålders män är ständigt lovliga villebråd?N Niq skrev:
Telia hade en reklamserie med korkade, tafatta och förvirrade vita män. Tänk om de istället skulle gestaltas av svarta kvinnor? Vilket djäkla liv, det blivit!
Själv tycker jag det bara är kul, oberoende av vem man skojar om.
Det jag har svårt för är skämt som går ut på att plåga djur.
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Trump skojar man inte om , han e ju ett stort skämt 😉Keiller skrev:Att humor kan uppfattas olika det vet jag men inlägg i ämnet svart humor som skojar om folks fördomar är alltså både bra och dåligt. Att skämta om en del stereotyper går bra men tydligen inte alla. Man kan tydligen skoja om dumma norska män, fulla finska män, Trump, Musk, Jimmie Åkesson och vita mäns tillkortakommanden i största allmänhet men om man skämtar om bomullsplockare eller svarthalka då blir någon sekundärkränkt och anmäler inlägget som "rasistiskt" Jaja, jag får väl akta mig för humorpolisen. Tack för skrattet 😃