T Troberg skrev:
Fast träffsäkert...
Håller inte med...
Men det är klart tar man alla kommentarer som att de är från nån som tror att deras åsikt är fakta så kommer man att bli besviken samt då kommer det andra som vill säga att så är det inte alls och däremellan kommen inläggen med de roliga kommentarer av de som står på sidlinjen och äter popcorn.

Men tar man inläggen för vad de där.
En personlig åsikt av den som skrivit och tar inte allt så allvarligt & personligt så är detta ett riktigt bra forum där de flesta vill hjälpa till (utifrån de kunskaper och åsikter man har)

Sen att alla trådar som dyker upp på hösten om "varför drar mitt hus så mycket el" får ett antal kommentarer om hönshus .... tja det är ju bara för att det har ju skett att det var grannens hönshus som låg bakom i en tråd just här på BH och där överträffar ju verkligheten fantasin
Så det blir ju ett litet internskämt som tokroligt 🤣

• Gilla
Ubbe71 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Den stora humorn var väl att det där var skrivet på ... flashback ... 😁

• Gilla
  • Älska
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
tommib
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Någon som har en kränkthetsrapport??? Eller luktsalt??? Eller vad som helst...
[bild]
...och eftersom jag troligen inte är gubbe, så...aj aj aj...
Vadå? Tror du att du inte kan vara gubbe bara för att du inte har en y-kromosom? Nejnej, så funkar det inte. Det går jättebra att vara en gubbhen.

Gällande fb så är det ju av och till snarlikt byggahus, förutom all rasism, homohat och nazism. Kan man filtrera bort det mentalt är det ett rätt intressant forum. Ungefär som att man får skrolla förbi vissa här.

• Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
j.f.s
En kvinna och en man pratar i en restaurang. Text över bilden är en konversation om att vara genomsnittlig och att vara elak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
K_arlstrom och 8 till
  • Laddar…
“Det är inte lätt att va ödmjuk, för den som är jag är felfri som jag”

Vad trevligt att även ”Mimers brunn” = ”Flashback”, har hittat en ny åder till sin visdoms källa!

Illustration av Mimer vid källan, vattnad av Yggdrasils rötter, med ett dryckeshorn hängande från ett träd.

Det glädjer mig!

Gubben, som haltar fram längs ”Stigen”.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Fredagen närmar sig..
Två ficklampor på mattan lyser mot en vit dörr, en med varmt ljus och en med kallt ljus, med text ovanför.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Violina och 10 till
  • Laddar…
R Ring skrev:
Jag trodde att detta var något gammalt från första april... Men icke!
[bild]
Inte för att för att döda grodan men kan tänkas att de valt namnet medvetet för den mängden gratisreklam de får nu, med alla delningar, är nog värt en hel del. Hade det inte varit för namnet hade detta passerat obemärkt förbi.

• Haha
Ring
  • Laddar…
Så är det sannolikt. Lite som den klassiska Electroluxreklamen. Nothing sucks like Electrolux. Den lyfts ofta fram som en stor tabbe, men ses i reklamsammanhang som en av de mest lyckade reklamsatsningarna.

• Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Någon som har en kränkthetsrapport??? Eller luktsalt??? Eller vad som helst...
[bild]
...och eftersom jag troligen inte är gubbe, så...aj aj aj...
Förresten: det heter inte beswiestrar, utan besserwisser.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Förresten: det heter inte beswiestrar, utan besserwisser.
Borde det inte heta besserweisser?

M Myckling skrev:
Borde det inte heta besserweisser?
Nej. Besserwisser kommer från Tyskans Besser 'bättre' och Wisser, 'vetare', alltså en som vet bättre.
ordet kan spåras tillbaka till 1947 då J. Vogt använde uttrycket i Skriftervi urval.
John var nog en besserwisser. Precis som jag.

Redigerat:
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
R Ring skrev:
Precis som jag.
Eller som jag 😎. Men nu är det fredag!

Text i form av en humoristisk berättelse om en man och kvinna i kyrkan.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
hyggabus och 24 till
  • Laddar…
Du kan vara lugn. I mitt tyska hemspråk heter det Besserwisser. Vi har faktiskt två synonymer: Klugscheisser och Schlaumeier. Finns säkert många fler.

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Nästan så man blev litet sugen på att se hur denna flashbacktråd utvecklade sig...

Bara nästan.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
En person intervjuas på en sandstrand, "Live Vilamoura", BBC-nyheter visas i hörnet tillsammans med tiden 08:15.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
hyggabus och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.