8 124 580 läst · 39 562 svar
8125k läst
39,6k svar
Humorhörnan ...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Allting har en ände.
Men korven den har två.
Men korven den har två.
Vilka puckon. Det är när man trycker extremt många gånger på knappen i snabb följd som hissen kommer snabbare, det vet ju alla.Shakula skrev:
Det var två killar ute och jobbade för kommunens räkning. En grävde ett hål och den andre gick efter och fyllde igen hålet. De arbetade intensivt hela dagen utan någon rast. Den ena grävde och den andre fyllde igen.
En åskådare var hänförd över deras hårda och ivriga arbete, men kunde för sitt liv inte förstå vad dom höll på med.Så tillslut frågade han killen som grävde:
- Ditt arbete är mycket uppskattat, men vad handlar det om egentligen? Du gräver ett hål och Din kompis går bakom och fyller i hålet igen?
Han som grävde torkade sin panna suckade och sa:
- Ja normalt så är vi tre som jobbar, men han som planterar träden är sjuk idag..
En åskådare var hänförd över deras hårda och ivriga arbete, men kunde för sitt liv inte förstå vad dom höll på med.Så tillslut frågade han killen som grävde:
- Ditt arbete är mycket uppskattat, men vad handlar det om egentligen? Du gräver ett hål och Din kompis går bakom och fyller i hålet igen?
Han som grävde torkade sin panna suckade och sa:
- Ja normalt så är vi tre som jobbar, men han som planterar träden är sjuk idag..
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Två kommunalarbetare åkte iväg på ett jobb.
När de kom fram till platsen, där jobbet skulle göras,
upptäckte de att de glömt ta med spadarna.
Så de ringde till chefen och förklarade problemet.
Chefen:
Ok, vi fixar det, jag kör ut till er med spadarna. Ni kan väl luta er mot varandra så länge.
När de kom fram till platsen, där jobbet skulle göras,
upptäckte de att de glömt ta med spadarna.
Så de ringde till chefen och förklarade problemet.
Chefen:
Ok, vi fixar det, jag kör ut till er med spadarna. Ni kan väl luta er mot varandra så länge.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 865 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 865 inlägg
Då kan jag dra pappas gamla vits.KnockOnWood skrev:
-Vet du vad kommunalarbetarnas spadskaft är gjorda av ?
-Näe
-Hängbjörk
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Det är tur att kommunalarbetare inte är av den lättkränkta sorten.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg