7 833 689 läst · 38 313 svar
7834k läst
38,3k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Blekinge
· 10 501 inlägg
Folk, gå och rösta! Det är viktigare än någonsin. Partier som vill sparka ut oss utrikesfödda ska inte få fotfäste.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
Alltså.... ja...... vad ska man säga.Dan_Johansson skrev:
Det där är Viktor Klemming. Det vet du säkert redan. Han har gjort hur många videos som helst under flaggan "Vilken färg är du" där han driver med typ allt. Detta är en rehash av en video han gjorde inför riksdagsvalet då han gjorde likadana om alla partier. Just denna är uppdaterad med t.ex. Jamal El-Haj.
Som någon annan sa, vad är faktamässigt fel i det han säger? Jag menar detta helt ärligt. Visa på det som är fel i videon.
Detta är BH och det ska inte diskuteras politik men politiska skämt är ok, vilket videon är ett exempel på. Eller ja, jag önskar att det vore ett skämt. Det är roligt presenterat men allt i den är sant.
Att försöka svara på detta med argument av typen "men ni då" eller "men dom då" apropå SD är sånt otroligt bullshit att jag inte kan låta bli att skriva detta inlägg. Det är exakt den hållningen som gör att SD växer. Att man från S sida beter sig på detta extremt fräcka sätt där man överhuvudtaget inte erkänner några fel mer än ett pliktskyldigt "vi har varit naiva". Det gör att jag tappar exakt all respekt för stora delar av vår politikerkår.
Apropå humorhörnan: så gammal är jag, att jag kan inte sluta roas av att läsa ett inlägg och se att det har gillats av @Skandiamannen - exempelvis det föregående. Tack för att du valde det användarnamnet.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 155 inlägg
Man kan väl säga att politisk satir i form av "korta klipp på TikTok" är lite svårt att ta på allvar just nu?tommib skrev:Alltså.... ja...... vad ska man säga.
Det där är Viktor Klemming. Det vet du säkert redan. Han har gjort hur många videos som helst under flaggan "Vilken färg är du" där han driver med typ allt. Detta är en rehash av en video han gjorde inför riksdagsvalet då han gjorde likadana om alla partier. Just denna är uppdaterad med t.ex. Jamal El-Haj.
Som någon annan sa, vad är faktamässigt fel i det han säger? Jag menar detta helt ärligt. Visa på det som är fel i videon.
Detta är BH och det ska inte diskuteras politik men politiska skämt är ok, vilket videon är ett exempel på. Eller ja, jag önskar att det vore ett skämt. Det är roligt presenterat men allt i den är sant.
Att försöka svara på detta med argument av typen "men ni då" eller "men dom då" apropå SD är sånt otroligt bullshit att jag inte kan låta bli att skriva detta inlägg. Det är exakt den hållningen som gör att SD växer. Att man från S sida beter sig på detta extremt fräcka sätt där man överhuvudtaget inte erkänner några fel mer än ett pliktskyldigt "vi har varit naiva". Det gör att jag tappar exakt all respekt för stora delar av vår politikerkår.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
Var de någonsin menade att tas på allvar?
Problemet idag är också att det är så svårt med satir. Det som visas i klippet är, som jag sa, inte något annat än exakt det S har gjort. Och fortsatt gör. Man skulle istället kunna klippa ihop S egna representanter och hur de uttalar sig. Är det också dödsknarkarrasismnazism?
Problemet idag är också att det är så svårt med satir. Det som visas i klippet är, som jag sa, inte något annat än exakt det S har gjort. Och fortsatt gör. Man skulle istället kunna klippa ihop S egna representanter och hur de uttalar sig. Är det också dödsknarkarrasismnazism?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 149 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 149 inlägg
Beror på när de 5 åren var.Ramnemark skrev:
Jag började för 22 år sedan.
Då var det inga problem.
Men de sista 4-5 åren så har det vart värre tyvärr.
Måste söka försäkringskassan vart 2 år för tandvård, osv.
Papper vart pengarna kommer från.
Papper för att söka abonnemang osv
Allvetare
· Västra götaland
· 9 155 inlägg
Att skämta om att random youtube-nisse är anställd av SDs kommunikationsavdelning är väl knappast att ge tummen upp till allt som varenda sosse gjort eller sagt sen 1825, eller hur?tommib skrev:Var de någonsin menade att tas på allvar?
2010-2016 så inte helt färsktH Hallerudsbo skrev: