hsd
Dessutom finns flera sorters ounce inch och man vet aldrig vilka som menas
 
fahlis fahlis skrev:
[bild]
Sedan ska du omvandla de engelska/amerikanska måtten till 16/32/64-delar vilket gör det hela ännu jobbigare
 
Viktigast måttet är väll 6 flaskor vin är 1 engelsk gallon...
 
En gallon vodka är ungefär som en dunk hemkört 😉
 
…eller att 1 pint är standardranson på puben. Ifall man inte dricker Guinness, för då är det 2 st som gäller.
 
  • Älska
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
…eller att 1 pint är standardranson på puben. Ifall man inte dricker Guinness, för då är det 2 st som gäller.
Pappa & hans bror var i England en gång på bilsemester. Dom stannade på en pub & skulle ta en öl, eftersom de körde så beställde de ½ pint varvid bartendern frågade "and where are the ladies" när han kom med ölen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
När jag var på en pub på landsbygden i Irland frågade jag lokalbefolkningen om promillegränsen för att köra bil. Det tog en stund att bli förstådd om vad jag menade, men när de förstod så skrattade de och sa att i Dublin är det två pint…. 😂
 
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Två män i en tv-scen, en beskriver hörproblemen med ett skämt om rollfigurerna Homer och Marge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
När jag var på en pub på landsbygden i Irland frågade jag lokalbefolkningen om promillegränsen för att köra bil. Det tog en stund att bli förstådd om vad jag menade, men när de förstod så skrattade de och sa att i Dublin är det två pint…. 😂
Skärmavbild av ett textmeddelande med texten "Mary, I'm just having one more pint with the lads. If I'm not home in 20 minutes, read this message again.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Trädgård med träd framför en vit vägg som ger intryck av att vara en sjö med trädets spegling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Pappa & hans bror var i England en gång på bilsemester. Dom stannade på en pub & skulle ta en öl, eftersom de körde så beställde de ½ pint varvid bartendern frågade "and where are the ladies" när han kom med ölen.
Onödig vetande men pubarna fick inte servera hel pint till damer så därav 1/2 pint... Sedan har vi amerikansk pint så är lite halvfemenin..pint of Guiness där borta är lite av en besvikelse.
 
En serie bilder med textdialog där en vuxen och ett barn diskuterar en ordlek om myror och hyresgäster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
När jag var på en pub på landsbygden i Irland frågade jag lokalbefolkningen om promillegränsen för att köra bil. Det tog en stund att bli förstådd om vad jag menade, men när de förstod så skrattade de och sa att i Dublin är det två pint…. 😂
Ännu in på 90-talet var gränsen en promille.
 
Jag tror att Danmark har två enheter fortfarande.
 
jarlh jarlh skrev:
Jag tror att Danmark har två enheter fortfarande.
Jag tror att Danmark har en gräns på 2 promille. Minimum...
 
  • Haha
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.