R Ronta_17 skrev:
Påminner mig om dödsannonsen när den lokala sågverksägaren hade gått hädan: "Han sörjes närmast av en bedrövad änka och två bräder". Rättelsen kom snabbt och löd "Det skulle givetvis stå att han sörjdes av två bröder och en bredrövad anka"
Oj, det kom mig att tänka på en dödsannons...

En kvinna som jobbade på en bensinmack strax utanför stan dog och arbetskamraterna satte in dödsannons i ortstidningen, på platsen för minnesord stod det "Vi har dig i våra tankar"
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Skärmavbild av Wilma Eklunds Twitterinlägg om att gå med i facket, jämställt med NATO.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske skulle jag lagt den i Teslatråden?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 18 till
  • Laddar…
Skärmdump av social media-post med rubrik "BREAKING NEWS" och text som säger "Man använder träbit han sparat i sitt garage sedan 1982 för att det kanske blir användbart i framtiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Tecknad bild av en hund i snickarutstyrsel och en katt som skrattar, med pratbubbla och månen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fredde_bygg och 5 till
  • Laddar…
Stort stenblock som rullat nedför en sluttning nära ett hus omgivet av gröna fält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
S Svavelsyra skrev:
Ja jag tycker väll Facket snarare är närmre Ryssland i den frågan:

Ne men titta vilket fint företag du har, det vore ju synd om något skulle hända det.

Skriv på här och här så ser vi till att inget händer, om du inte skriver på så är du NAZIST och så kan vi ju inte ha det.
Och om du vill att det skall gå extra rätt till så kan vi säkert ordna en omröstning med 102% deltagande och och 80% kommer garanterat rösta rätt, det löser vi.
Och priset för mest humorlösa inlägg går till........ eller vänta nu, saknas det en röd ring kanske?
 
  • Gilla
AXS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kane skrev:
[bild]
Kunde vara jag (om 20 år då, ty de träbitar jag samlar är inte från 1982).

Men de mest hopplösa oanvändbara bitarna har börjat hamna i kaminen nuförtiden, det är ju också en framtida användning. ;)
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Staty av historisk figur med korsade armar och detaljerad klädsel framför träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 15 till
  • Laddar…
Grattis på namnsdagen!

/Höghus

Humoristisk bild med fotomontage av person med hjälm sägandes det är hans namnsdag, och svar att det inte stämmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 17 till
  • Laddar…
Just nu, här... 🌨️🌧️🌨️
Gul bakgrund med text som kommenterar svenskt väder med humor: "Efter regn kommer solsken" följt av beskrivning av mer regn, snöblandat regn, storm och slask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Två personer vid ett middagsbord med pratbubblor som innehåller en politisk samtalsämne och ett sarkastiskt svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 16 till
  • Laddar…
H
.
 
  • Man i solglasögon och rutig skjorta med text som skämtsamt tackar pappor, följt av skrattande emojis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
Textmem med humoristisk årstidsskala över en snötäckt landskap med skidspår, markering på "fool's spring".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Sammanställning av bilder med två personer och en spermie med text som anspelar på åldersskillnaden mellan personerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Enkelt streckgubbe-diagram med texten "ME" pekande på figuren och "JOKE" ovanför.

/Höghus
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.