7 963 050 läst · 38 885 svar
7963k läst
38,9k svar
Humorhörnan ...
Det borde ju gå att panta pantade ex i returavdelningen på alla butiker, inte förväntar man sig att få tillbaka alla kostnader, men något borde man väl ändå få om de kan återanvändasB Byggt88 skrev:
Ex har väl normalt inte kort datum, utan bäst före är väl redan passerat ?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Om man bara gör det som tvättbjörnen ett par gånger så dras automatiskt alla diskmaskinsprivilegier in och så har man frigjort lite mer tid som kan läggas på viktigare saker - som att surfa på Byggahus (eller kanske t o m bygga något...) 😂MathiasS skrev:
Detta är eventuellt fel tråd för diskussionen, men jag tror ni underskattar värdet av att 1. få disken placerad på "rätt" sätt. och 2. värdet av att göra det andra betraktar som skitgöra. Det befriar mig från många andra sysslor.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 321 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 321 inlägg
Jag kommenterade bara den strategiska inkompetensen.
Givetvis packar man diskmaskinen på ett logiskt och strukturerat sätt. Har man en besticksbricka packas besticken sortvis separerade, dvs gafflar bredvid varandra, skedar bredvid varandra osv. Allt annat är djävulens påfund. Att sortera tvätt kan vara en fröjd om man får göra det ifred, med en podd i öronen...
Givetvis packar man diskmaskinen på ett logiskt och strukturerat sätt. Har man en besticksbricka packas besticken sortvis separerade, dvs gafflar bredvid varandra, skedar bredvid varandra osv. Allt annat är djävulens påfund. Att sortera tvätt kan vara en fröjd om man får göra det ifred, med en podd i öronen...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 326 inlägg
Hmm... det är svårt det här med humor...MathiasS skrev:
Självklart har jag testat mig fram till det ultimata sättet att placera disk i diskmaskinen (källa: se användarnamn...) även om det finns personer i hushållet som inte verkar kunna ta till sig detta...
Jag gör även saker som andra anser vara "skitgöra" etc.
Mitt inlägg var menat som ett skämt. Jag ska vara tydligare nästa gång. En röd ring verkar vara ett vedertaget sätt att förklara det för dem som inte förstår att mycket som skrivs i en tråd med namnet "Humorhörnan" ska tolkas som lustigheter om det går...🙄