7 951 744 läst · 38 836 svar
7952k läst
38,8k svar
Humorhörnan ...
Du glömde att när det var som värst förlorade Ford mer pengar än vad bilen kostade, inga problem att kasta ut bilar då. Och de senaste siffrorna " Ford lost $36,000 per every electric vehicle it sold in the third quarter of 2023"
Nä jag vet att Fords Ev avdelning är beräknad att gå 4 miljarder dollar med förlust i år. Det är väl kanske ett skämt men jag tänkte att det här är humorhörnan så jag tänkte inte ta upp det här.Tokslut skrev:
Det tog väl ca 10år för Teslas att få lönsamhet med elbilarna? Så Ford har några år på sig.N Niq skrev:
Men det kostar att bygga produktionslinjer, speciellt när räntan biter en i röven istället för att ligga under 0an.
Nåja, vi har inte vinterdäck på bussar heller så vi kanske inte ska kasta för mycket sten i det glashuset...useless skrev:
Sen är det från Kanada så man kunde ju tro att övriga bilar skulle ha bättre däck, t ex polisbilen och plogbilen....
Lite intressant också pickupen som långsamt glider in i bussen och stegen far... fast det kanske ska till tråden om lastsurrning... (eller brist på, i det här fallet...)