H
.
 
  • Optisk illusion; hund ser ut som en T-Rex. Humoristisk missuppfattning. Soligt ute.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
blomknopp och 11 till
  • Laddar…
H
.
 
  • Bokomslag med titeln "Everything I Want to Do Is Illegal", lantlig scen med djur och arg person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Hjo men visst!

/Höghus

[bild]
Hellre fruktavdelningen än charken...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Baby Yoda med hjärta och blommor försöker flirta, rolig text, ökenbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
En vakt pratar med en person på golvet. Humoristisk bildtext om att vakna. Bild är suddig för identitetsskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 16 till
  • Laddar…
Meme jämför traditionell "burnout" med rök från däck och Tesla i lågor som "burnout". Humoristisk ordlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Bilkörning i snö, information om användning av vinterdäck, trafiksäkerhet, inspektörens namn, uppmaning att dela informationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag blir lite fundersam vad polisen får för frågor om dom måste gå ut med det här
 
  • Gilla
blomknopp och 3 till
  • Laddar…
Rosa bakgrund, svart text med humoristisk ton om måndag, november och mysa, anspelar på Ernst Kirchsteiger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
blomknopp och 7 till
  • Laddar…
T
N Niq skrev:
[bild]
Jag blir lite fundersam vad polisen får för frågor om dom måste gå ut med det här
Jag måste nog fundera lite på om den "inspektören" kan sin lagbok... Från 1/12 är det krav på vinterdäck oavsett väglag men råder vinterväglag ska man ha vinterdäck oavsett datum... och det är polisman på plats som har tolkningsföreträde gällande vinterväglagets vara eller inte vara.
 
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 3 till
  • Laddar…
Nej, det finns inget sådant krav. Det man möjligen kan åka dit för är vårdslöshet om man har ett fordon som är uppenbart olämpligt. Efter 1/12 är det krav på vinterdäck, om vinterväglag råder. Är det inte risk för vinterväglag får du köra på sommardäck även efter 1/12

Polisman har aldrig tolkningsföreträde. Om du inte håller med om polisens tolkning kan du låta rätten fälla avgörande.
 
  • Gilla
blomknopp och 10 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jag måste nog fundera lite på om den "inspektören" kan sin lagbok... Från 1/12 är det krav på vinterdäck oavsett väglag men råder vinterväglag ska man ha vinterdäck oavsett datum... och det är polisman på plats som har tolkningsföreträde gällande vinterväglagets vara eller inte vara.
Lite fel tråd att diskutera detta, men om det inte är vinterväglag får du köra utan vinterdäck under hela året...

https://lagen.nu/1998:1276#K4P18aS1 skrev:
18 a § Personbil klass I, personbil klass II, traktor som utgörs av en ombyggd bil, lätt lastbil, tung lastbil, tung buss och lätt buss samt släpvagn, som dras av sådana fordon, ska vid färd på väg vara försedd med vinterdäck eller likvärdig utrustning den 1 december-31 mars när vinterväglag råder.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Kvinna undrar, lär om citroner som hybridfrukt i sociala medier-meme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vilket sammanträffande 🐔 🔌

Webbsida med nyhetsrubriker; personporträtt; ämnen: stöld, byggfel, och hönshusbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jag måste nog fundera lite på om den "inspektören" kan sin lagbok... Från 1/12 är det krav på vinterdäck oavsett väglag men råder vinterväglag ska man ha vinterdäck oavsett datum... och det är polisman på plats som har tolkningsföreträde gällande vinterväglagets vara eller inte vara.
Nja, det håller jag minte med om.
Från 1/12 (till 31/3) skall vinterdäck finnas om vinterväglag råder. Det är mao ord tillåtet att åka på sommartofflor om det är barmark...men inget jag rekommenderar.
Transportstyrelsen:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/fordon/fordonsregler/dack/Vinterdack/
Informationsgraf angående vinterdäcks användning och krav i Sverige, 1 december till 31 mars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.