7 949 454 läst · 38 831 svar
7949k läst
38,8k svar
Humorhörnan ...
Det tog åtminstone bara en halv sekund innan du förstod. Tänk på mig som funderade i flera veckor varför mina killkompisar beställde vad min hjärna tolkade som "tjejlatte" innan jag tillslut insåg att det fanns något som hette chai latte.ricebridge skrev:Apropå det så insåg jag att jag nördat ner mig för mycket i ljudteknik- och elektronikintresset den gången jag gick till mataffären och hajade till över att de sålde ”matris”, innan hjärnan en halv sekund senare kopplat om till rätt mottagarcentrum så att jag kunde urskilja det korrekta sammansatta ordet ”mat-ris”. Ris till maten, alltså, och inget annat.
Ett problem som åtminstone i Skåne är fullt förståeligt. Tjej = schaijjjC Cjnilsson2 skrev:
Eller jag som gammal biografanställd som fortfarande tycker att bioteknik har med maskinrummet på en biograf att göra.C Cjnilsson2 skrev:
Lite som när min dåvarande sambo, som var en "landkrabba" undrade varför en båt-shake var en säkerhetsutrustning... och vad man hade i den shaken...ricebridge skrev:Apropå det så insåg jag att jag nördat ner mig för mycket i ljudteknik- och elektronikintresset den gången jag gick till mataffären och hajade till över att de sålde ”matris”, innan hjärnan en halv sekund senare kopplat om till rätt mottagarcentrum så att jag kunde urskilja det korrekta sammansatta ordet ”mat-ris”. Ris till maten, alltså, och inget annat.
Husägare
· Jönköping
· 5 641 inlägg