ricebridge ricebridge skrev:
Apropå det så insåg jag att jag nördat ner mig för mycket i ljudteknik- och elektronikintresset den gången jag gick till mataffären och hajade till över att de sålde ”matris”, innan hjärnan en halv sekund senare kopplat om till rätt mottagarcentrum så att jag kunde urskilja det korrekta sammansatta ordet ”mat-ris”. Ris till maten, alltså, och inget annat.
Det tog åtminstone bara en halv sekund innan du förstod. Tänk på mig som funderade i flera veckor varför mina killkompisar beställde vad min hjärna tolkade som "tjejlatte" innan jag tillslut insåg att det fanns något som hette chai latte.

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
C Cjnilsson2 skrev:
Det tog åtminstone bara en halv sekund innan du förstod. Tänk på mig som funderade i flera veckor varför mina killkompisar beställde vad min hjärna tolkade som "tjejlatte" innan jag tillslut insåg att det fanns något som hette chai latte.
Ett problem som åtminstone i Skåne är fullt förståeligt. Tjej = schaijjj

• Haha
  • Gilla
polaris78 och 3 till
  • Laddar…
Eaum
C Cjnilsson2 skrev:
Eller jag som gammal biografanställd som fortfarande tycker att bioteknik har med maskinrummet på en biograf att göra.

• Haha
  • Gilla
Emil.P och 8 till
  • Laddar…
Jaha. Jag trodde skånska handbollsspelare var särskilt förtjusta i Thaimaud.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
Fyra pumpor med teknikrelaterade motiv belysta, trappa, "Scariest pumpkins ever". Uttrycker humor om moderna rädslor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
/Höghus

Humoristisk bild med ordlek, sjöminor under vattnet, ordspel med "see" och "sea."
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Fredag den 13e.
Person klädd som clown med rött ballong, vit korsett, smink, peruk, text om stormbrunn.
Skapa konto

• Gilla
Thomas1972 och 2 till
  • Laddar…

Två blondiner gick in i en bar.

Man tycker ju att åtminstone en av dem skulle ha sett den...

• Haha
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fredag den 13e.
[bild]
Fel film
Fredagen den 13 hade en annan huvudperson
En figur i hockeymask och slitna kläder håller i en machete, står i regnig, dunkel skogsmiljö.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Gammal kassettband med texten "Best of Lynyrd Skynyrd", slitna och smutsiga på bakgrund av tegelstenar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 6 till
  • Laddar…
T
useless useless skrev:
Jaha. Jag trodde skånska handbollsspelare var särskilt förtjusta i Thaimaud.
Det är väl inte schysst att peka ut var Maud kommer ifrån så där...?
Hon kanske blir kränkt...

T
ricebridge ricebridge skrev:
Apropå det så insåg jag att jag nördat ner mig för mycket i ljudteknik- och elektronikintresset den gången jag gick till mataffären och hajade till över att de sålde ”matris”, innan hjärnan en halv sekund senare kopplat om till rätt mottagarcentrum så att jag kunde urskilja det korrekta sammansatta ordet ”mat-ris”. Ris till maten, alltså, och inget annat.
Lite som när min dåvarande sambo, som var en "landkrabba" undrade varför en båt-shake var en säkerhetsutrustning... och vad man hade i den shaken...

• Haha
  • Gilla
  • Wow
polaris78 och 9 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Lite som när min dåvarande sambo, som var en "landkrabba" undrade varför en båt-shake var en säkerhetsutrustning... och vad man hade i den shaken...
Sjövatten!

• Gilla
  • Haha
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.