7 951 822 läst · 38 836 svar
7952k läst
38,8k svar
Humorhörnan ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 846 inlägg
Är humorn här att statstelevisionen har en ekonomireporter som inte vet hur aktier fungerar eller att någon anser att SAS aktier är värda något?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 356 inlägg
Skogsägare
· 18 846 inlägg
Det jag frågar. Om humorn är att Norén tror att aktiers värde försvinner för att en aktie avnoteras eller att någon tror att SAS någonsin kommer skapa värden för sina ägare (vilket ju också måste vara fallet i så fall, annars finns ju inget värde att förlora).D Daniel 109 skrev:
Jag ber helt enkelt någon förklara skämtet. Det är gammal tradition här, medelst grodor och röda ringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 356 inlägg
https://blogg.avanza.se/sas-vantas-avnoteras-fran-borsen-sa-paverkar-det-dig-som-ar-aktieagare/Nötegårdsgubben skrev:Det jag frågar. Om humorn är att Norén tror att aktiers värde försvinner för att en aktie avnoteras eller att någon tror att SAS någonsin kommer skapa värden för sina ägare (vilket ju också måste vara fallet i så fall, annars finns ju inget värde att förlora).
Jag ber helt enkelt någon förklara skämtet. Det är gammal tradition här, medelst grodor och röda ringar.
[bild]
[bild]
Du får det som röd ring med
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Skogsägare
· 18 846 inlägg
Ok. Så humorn är att SVT inte förstår/vilseleder om ekonomiska samband?13th Marine skrev:
För det här stämmer ju inte alls:
”att SAS-aktien avnoteras från börsen.
– Det betyder att nuvarande aktieägare förlorar allt”
Utan det rör sig om förlorade värden pga. en företagsrekonstruktion.
Återigen. Det är inte sambanden jag inte förstår, det är humorn.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 356 inlägg
Ah, jag som är trög, har bara fått i mig en kopp kaffe idag 😳Nötegårdsgubben skrev:Ok. Så humorn är att SVT inte förstår ekonomiska samband?
För det här stämmer ju inte alls:
”att SAS-aktien avnoteras från börsen.
– Det betyder att nuvarande aktieägare förlorar allt”
Utan det rör sig om förlorade värden pga. en företagsrekonstruktion.
Återigen. Det är inte sambanden jag inte förstår, det är humorn.