Textdialog mellan chef och anställd med orden "Chef: varför jobbar du inte? Jag: jag såg dig inte komma!" mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Motfråga: Varför kommer alltid chefen vid de tillfällen som man inte jobbar?
 
  • Gilla
Chiippe och 2 till
  • Laddar…
Chefer har en särskild näsa för sånt :)
 
richardtenggren
"Vår chef kallas Jesus, alla har hört om honom, men ingen har sett honom;)"
 
Spelades på radio igen och jag skrattade så det började tåras i ögonen i morse. De senaste åren har vi inte haft "normala" väderrapporter på morgonen från Radio X3M. Militärvädret var en av mina favoritväder genom tiderna.
https://www.youtube.com/watch?v=PzfkM8GBWOE

Jag får riktigt nostalgi flashbacks till Dragsvik bridgad...
 
13th Marine skrev:
Motfråga: Varför kommer alltid chefen vid de tillfällen som man inte jobbar?
Host, hmmm... Kan det vara för att dessa tillfällen är allt annat än tillfälliga... :surprised:
 
Varför kommer han aldrig de fem minuterna jag faktiskt jobbar om dagen?

Eller är det som så att bådas "nu är jag inte produktiv"-tid sammanfaller?
 
Tecknad bild av ett julgransträd som lyser i skogen, ifrågasatt av en annan gran. Humoristisk dialog medföljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
DennisCA skrev:
Spelades på radio igen och jag skrattade så det började tåras i ögonen i morse. De senaste åren har vi inte haft "normala" väderrapporter på morgonen från Radio X3M. Militärvädret var en av mina favoritväder genom tiderna.
[länk]

Jag får riktigt nostalgi flashbacks till Dragsvik bridgad...
Om inte annat så påminner du mig om väderrapporterna jag får lyssna till några dagar varje sommar. Lokalradio på Kimito. Det låter ungefär så här (ni svenskar läser med inlevelse och muminröst):

Vädret i Finland blir soligt men regn på sina ställen. Mellan 10 och 25 grader varmt, lite blåst får man räkna med men även vindstilla......


.....dvs man, helst seriöst, ger en väderrapport som sammanfattar vädret i hela finland. Hysteriskt roligt.
 
Alfredo skrev:
Host, hmmm... Kan det vara för att dessa tillfällen är allt annat än tillfälliga... :surprised:

Men egentligen, ertappas inte båda med att inte jobba när chefen kommer?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
O
Jag kan väl inte rå för att chefen varje gång han dyker upp gör det just när jag byter arbetsuppgift :D
 
MathiasS skrev:
Om inte annat så påminner du mig om väderrapporterna jag får lyssna till några dagar varje sommar. Lokalradio på Kimito. Det låter ungefär så här (ni svenskar läser med inlevelse och muminröst):

Vädret i Finland blir soligt men regn på sina ställen. Mellan 10 och 25 grader varmt, lite blåst får man räkna med men även vindstilla......


.....dvs man, helst seriöst, ger en väderrapport som sammanfattar vädret i hela finland. Hysteriskt roligt.
Ja den där stereotypiska muminrösten den kommer väl därifrån nere i söder, här låter det lite mera såhär
https://www.youtube.com/watch?v=ibzNg1jL-4s
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Motfråga: Varför kommer alltid chefen vid de tillfällen som man inte jobbar?
Eller så kommer hen när man sitter djup försjunken i att lösa ett problem med blicken snett upp i taket.
Alltså de tillfällen då man jobbar på riktigt ;)
 
Finlands-svenskar är lätta att se i trafiken

Cabrioletbil med nedfälld sufflett kör på snötäckt väg bland andra bilar i trafik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
tompaah7503 och 5 till
  • Laddar…
:DTypiska helsingforssvenskar:D

Är man äkta svenskösterbottning och kör med cabriolet så skall det vara Porsche Super eller möjligen Fordson Dexta

(bilden stulen av en finne på nätet i brist på eget fotografi)
 
  • Blå traktor med cabrioletliknande förarhytt och orange hjul står på en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.