Kvinna tar selfie med en annan kvinna som poserar omedvetet i bakgrunden på ett matställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
A.Barman och 7 till
  • Laddar…
Walmart-annons för dambyxor, röda, felvisande bild liknar underkläder, "Shop now"-knapp, träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Men killar! Det är 2023 nu. Alla få klä sig precis som hen vill. Att antyda att denna klädstilen är endast till kvinnor eller ok eller dåligt eller.... är inte WOKE! Vakna!
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vem är du att definiera våra kön!
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Vem är du att definiera våra kön!
Skrev medveten killar för att kolla om någon skulle reagera på det. Bra jobbat!
 
Man i skjorta och slips med portfölj, framför vit vägg, memtext om åldrande och förståelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
gerva252 och 21 till
  • Laddar…
Majoriteten har aldrig fel.


En enkel teckning av en hund vann över en detaljerad i en gillningsbaserad tävling. Ironi om demokrati.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fartland och 4 till
  • Laddar…
Liggande katt ser berusad ut; humoristisk text om misstolkad mat-/dryckesförväxling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
kisumisu
e02jr e02jr skrev:
*231231
311223 🤣
 
kisumisu
MathiasS MathiasS skrev:
Detta med datum åt fel håll är dock ett litet problem jämfört med vad mina indiska kollegor pysslar med.

De kommaterar tusental (vi pratar om excelark med prisberäkningar här) ungefär som:

jag skriver tex 948 000 SEK och när de har förstört excelarket står det istället 9,48,000 SEK med följden att inte ens de själva förstår vad det står. Jag har ännu inte förstått logiken i detta oavsett valuta vi räknar i.....
Haha ja dessa punkter och kommatecken kan verkligen ställa till det.

Höll själv på också räkna en dag och fick fan inte rätt ens i miniräknaren. Det tur man inte jobbar i banken och märkte sen felet. Men vissa vill ju verka tydliga med att skriva t ex 12.349.39, vilket ju såklart är helt fel.
 
  • Gilla
Tomtom79 och 1 till
  • Laddar…
Mina studenter har ibland svårt med decimalkomma, oftast skriver de punkt istället. Det "roliga" är att de läser komma ändå...
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Med risk för att det var här jag såg det...

[bild]
Haha det här kan man också tolka på olika sätt 🤣

Vissa behöver lättare engelska.

Nä nu var jag kanske lite för elak är ju humörtråden.
 
kashieda kashieda skrev:
Mina studenter har ibland svårt med decimalkomma, oftast skriver de punkt istället. Det "roliga" är att de läser komma ändå...
Frågan är hur länge vi står kvar vid decimal, är svårt att avvika mot internationell "standard"
 
Att låta den anglo-saxiska världen sätta tekniska standarder har väl sldrig lett till något begripligt. 😉

Vi gör som tyskarna. Frågan är väl då hur fransmännen gör.

Ja, alla andra länder är oviktiga i sammanhanget.
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Frågan är hur länge vi står kvar vid decimal, är svårt att avvika mot internationell "standard"
Internationell standard säger snarare att punkt eller komma går att använda, ingen av dem är att föredra. Förr fanns dock rekommenderat i ISO att komma är att föredra men har försvunnit. Däremot noteras det att i alla ISO standarder ska komma användas.

Däremot ska punkt eller komma INTE användas som tusentalsavgränsare. Finns väl dock ingen antagen standard om det ännu utan mer rekommenationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.