• Gilla
  • Haha
David Wallin och 6 till
  • Laddar…
Eaum
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Full poäng.

[bild]
Det påminner om när min ena arvinge var hos optikern för första gången när hon var 7 år och skulle läsa bokstäverna på tavlan för att se hur långt ner hon kunde läsa innan det blev suddigt. Vi som varit med några år vet att bokstäverna inte bildar ord, men för en lässugen 7-åring var det inte lika självklart, och hon kämpade rejält för att försöka få till ord av de bokstäverna.

• Gilla
  • Älska
martinradbo och 3 till
  • Laddar…
Eaum Eaum skrev:
Det påminner om när min ena arvinge var hos optikern för första gången när hon var 7 år och skulle läsa bokstäverna på tavlan för att se hur långt ner hon kunde läsa innan det blev suddigt. Vi som varit med några år vet att bokstäverna inte bildar ord, men för en lässugen 7-åring var det inte lika självklart, och hon kämpade rejält för att försöka få till ord av de bokstäverna.
Och det påminner om detta skämt :)
Skämtbild, synundersökning, förväxling av bokstäver med namn, humor om polack och optikern, svenska text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 20 till
  • Laddar…
När jag var på hälsokontroll senast, det måste ha varit före pandemin, skojade jag till det med sjuksköterskan. Jag gick förbi tavlan på vägen in i undersökningsrummet, memorerade den minsta raden, och sedan när det var dags för syntestet tittade jag henne i ögonen och läste upp vad jag hade memorerat. Det tog ett ögonblick innan hon fattade att jag skojade med henne :)

• Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
322336366_680578053816397_4084535019909301894_n.png

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Två personer promenerar, en med udda handfängsel-bälte. Natt, dålig belysning. Sikten försvåras av bildkvaliteten.
Skapa konto

konstigt att handklovar får vara så korta, folk kan ju bli kränkta

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
T TypRätt skrev:
[länk]
[bild]

[bild]
Det var den bästa på länge:rofl:

Man ler, tidningsurklipp med text, skämt om stygn och piano.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
roffer och 13 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
skämtet är att han fick med ett extra "igen" när han försökte dra det, och därmed totalt sabbade skämtet?

• Gilla
  • Haha
David Wallin och 10 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
[länk]
[bild]

[bild]
Passande att jag precis läste detta:

Bild av män i traditionella kläder, sitter på gräsmatta, ett inlägg om yttrandefrihet och respekt.
Skapa konto

Länge leve Charlie Hebdo!

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Passande att jag precis läste detta:

[bild]

Länge leve Charlie Hebdo!
Det är väl trots allt skillnad på att håna en religion och en religionsskapare som sedan länge är död och att utrycka förakt för lismande för en despot som är mycket levande och dessutom rätt nyckfullt håller svensk säkerhetspolitik gisslan. Jag tycker det är helt rimligt att man får håna båda men man måste väl först se vad man har för syfte med att håna.
Polisen gav tex (idag tror jag det var) tillstånd till koranbränning utanför Turkiets ambassad, jag har svårt att se detta som något bra utryck för motstånd mot Turkiets president och hans politik. Det kommer enbart ställa alla muslimer i värden på hans sida och möjligen skulle det gynna den som via omvägar vill motarbeta Nato-ansökan.

• Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Stor tragikomik att M slutar prata om brottslighet lagom till ålfiskaren.

Vad heter Nelson Mandela snåla bror??

- Måste Man-Dela

• Gilla
  • Haha
Minnie Mesola och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.