7 792 990 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Det påminner om när min ena arvinge var hos optikern för första gången när hon var 7 år och skulle läsa bokstäverna på tavlan för att se hur långt ner hon kunde läsa innan det blev suddigt. Vi som varit med några år vet att bokstäverna inte bildar ord, men för en lässugen 7-åring var det inte lika självklart, och hon kämpade rejält för att försöka få till ord av de bokstäverna.Stefan Bengtsson skrev:
Och det påminner om detta skämtEaum skrev:Det påminner om när min ena arvinge var hos optikern för första gången när hon var 7 år och skulle läsa bokstäverna på tavlan för att se hur långt ner hon kunde läsa innan det blev suddigt. Vi som varit med några år vet att bokstäverna inte bildar ord, men för en lässugen 7-åring var det inte lika självklart, och hon kämpade rejält för att försöka få till ord av de bokstäverna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag var på hälsokontroll senast, det måste ha varit före pandemin, skojade jag till det med sjuksköterskan. Jag gick förbi tavlan på vägen in i undersökningsrummet, memorerade den minsta raden, och sedan när det var dags för syntestet tittade jag henne i ögonen och läste upp vad jag hade memorerat. Det tog ett ögonblick innan hon fattade att jag skojade med henne
Har helt missat Johnny Bode-priset. Humor på hög nivå
http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2023-till-margaux-dietz/
http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2023-till-margaux-dietz/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl trots allt skillnad på att håna en religion och en religionsskapare som sedan länge är död och att utrycka förakt för lismande för en despot som är mycket levande och dessutom rätt nyckfullt håller svensk säkerhetspolitik gisslan. Jag tycker det är helt rimligt att man får håna båda men man måste väl först se vad man har för syfte med att håna.Tokslut skrev:
Polisen gav tex (idag tror jag det var) tillstånd till koranbränning utanför Turkiets ambassad, jag har svårt att se detta som något bra utryck för motstånd mot Turkiets president och hans politik. Det kommer enbart ställa alla muslimer i värden på hans sida och möjligen skulle det gynna den som via omvägar vill motarbeta Nato-ansökan.