7 792 039 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jag var en månad i Moçambique under deras vinter. Var väl strax under 20 grader som kallast (nattetid) och runt 25 grader på dagen.13th Marine skrev:
Folk hade mössor och ganska tjocka tröjor på sig...
Till och med de jag "arbetade" för som var bleka engelsmän klädde på sig ganska rejält. De menade att efter ett knappt år så hade man vant sig vid värmen och då var det helt plötsligt kallt när det var de ovan nämnda temperaturerna.
Mozambique är (var?) för övrigt ett drömland att besöka om man ville ha orörda stränder. Stranden var väl en kilometer eller två lång och det var aldrig mer än två dussin turister på den. Men det här var något decennium sedan och de höll på att bygga två hotell på orten så det kanske ändrats. Lite smått oroligt i norr dock så man fick hålla sig till södra delen, men det var som sagt ett tag sedan.
För övrigt helt grymt dykvatten. Många dykminnen men de starkaste är nog när vi vid flera säkerhetsstopp (när man stannar en stund några meter under ytan innan uppstigning) hade intresserade knölvalar som cirkulerade runt oss. Jag bjuder på en bild för egen nostalgis skull, tyvärr med en mindre bra kamera samt en av de dagar med sämst sikt, men men.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag kollade igenom gamla bilder hittade jag denna klassiker, lite mer passande för tråden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undra vad han gör idag...
Redigerat:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg