7 793 197 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Spara el på att hugga ved?
Ta det försiktigt...
Ta det försiktigt...
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt.J J Vos skrev:Han har inte skrivit de tar våra jobb. Att du uppfattar det så säger kanske mer om hur långt du har kommit. Det var någon som påpekade att en överdriven PK cartoon även bör innehålla en vit heterosexuell man och den personen är kanske längre bort från att vara rasist än den som fortfarande tycker att det är nödvändigt att normalisera mörkhyade och regnbågstänkande????
Men då det är humortråden så kanske du kan utveckla hur det är rasistiskt att ”normalisera mörkhyade och regnbågstänkande”?
Ber om ursäkt ifall jag la ord i munnen på dig, det är aldrig bra. Sen kan jag väl i och för sig tycka att du insinuerar det genom att säga ~”det finns svenskar som skulle kunna ta invandrarnas jobb ifall de inte fanns”.D Daniel 109 skrev:
Gör man ett venndiagram över folk som säger det du sa och de som säger ”de tar våra jobb” så överlappar de nog ganska rejält. Men onödigt cyniskt av mig att anta att även du gör det.
Varför normalisera något som redan är normalt?T Trunk skrev:Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt.
Men då det är humortråden så kanske du kan utveckla hur det är rasistiskt att ”normalisera mörkhyade och regnbågstänkande”?
Ber om ursäkt ifall jag la ord i munnen på dig, det är aldrig bra. Sen kan jag väl i och för sig tycka att du insinuerar det genom att säga ~”det finns svenskar som skulle kunna ta invandrarnas jobb ifall de inte fanns”.
Gör man ett venndiagram över folk som säger det du sa och de som säger ”de tar våra jobb” så överlappar de nog ganska rejält. Men onödigt cyniskt av mig att anta att även du gör det.
Fast då förstår jag dig ännu mindre.J J Vos skrev:
Fast vem säger att personen som skapar t.ex. ammningspostern som länkades tidigare gjorde det i syfte att normalisera mörkhyade och lbtq-folk? Varför skulle det inte bara kunna vara en poster med helt vanligt folk, för som du säger är det ju vanligt med mörkhyade och lbtq-folk.
Nu kanske vi irrat bort oss på villovägar men det är lite det som jag stör mig på; att såpass många fortfarande ropar SJW och andra dumheter så fort det inte är en vit kärnfamilj som visas.
Det hade varit en annan sak om man bara matades med diverse minoriteter och vad det nu kan tänkas vara. Men så är det ju inte.
Edit: Det här har dock diskuterats till döds så många gånger så jag slutar nog här. Let’s agree to disagree som man säger. Om vi nu gör det och inte bara missförstår varandra.
Nu går jag på topic istället:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Allvetare
· Härifrån
· 775 inlägg