7 793 197 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jadu, de verkar ha runt 178 olika modeller just nu...Cheesen skrev:
Skruvdragare & Borrmaskin - Köp här - Elgiganten
EDIT: Fast de verkar ha blivit en CDON kopia och säljer för bla. Conrad. Intressant...
Redigerat:
På min avdelning tog det ett år att hitta en sjuksköterska efter att en annan hade slutat. Under tiden har flera hunnit sluta och gå på föräldraledighet vilket gjort att vi nu bara har bemanning för 14 patienter istället för de 21 som vi egentligen ska ha.D Daniel 109 skrev:
De övriga sju sängarna på avdelningen lånar vi ut till en avdelning som flyttat ned till våra lokaler på grund av… just det, personalbrist. Även de är i normalfallet bemannade för 21 patienter men har nu bara personal för sju. Vissa nätter inte ens det, det är därför de flyttat ned till oss så att de kan få hjälp nattetid om det skulle hända något.
Det här är på ett av Sveriges största sjukhus och det är absolut inget unikt. Det är 2022, om man inte vet om att det är personalbrist inom vården så kan man inte ha tagit del av några nyheter de senaste åren.
Så att komma med argument som ”de tar våra jobb” är inte bara rasistisk smörja det är även så patetiskt fel det kan bli.
Fast i ärlighetens namn, när rapporterades senast om just personalbrist i vården? Tycker alla jämt bara pratar om vårdplatsbrist, som om det faktiskt var sängar som saknadesT Trunk skrev:
Och för att ta lite humor:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har jag kommit med det argumentet?T Trunk skrev:På min avdelning tog det ett år att hitta en sjuksköterska efter att en annan hade slutat. Under tiden har flera hunnit sluta och gå på föräldraledighet vilket gjort att vi nu bara har bemanning för 14 patienter istället för de 21 som vi egentligen ska ha.
De övriga sju sängarna på avdelningen lånar vi ut till en avdelning som flyttat ned till våra lokaler på grund av… just det, personalbrist. Även de är i normalfallet bemannade för 21 patienter men har nu bara personal för sju. Vissa nätter inte ens det, det är därför de flyttat ned till oss så att de kan få hjälp nattetid om det skulle hända något.
Det här är på ett av Sveriges största sjukhus och det är absolut inget unikt. Det är 2022, om man inte vet om att det är personalbrist inom vården så kan man inte ha tagit del av några nyheter de senaste åren.
Så att komma med argument som ”de tar våra jobb” är inte bara rasistisk smörja det är även så patetiskt fel det kan bli.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 786 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 786 inlägg
Tänkte först att en sådan där borde man kanske köpa. "Cirka en halvtimme för att ladda batteriet till 50%". Eftersom de inte specificerar vilket batteri så är det väl rimligt att anta att man kan ladda en elbil till 50% på en halvtimme? Kändes som ett kap tills jag kom på att de inte heller säger något om vad batterinivån var en halvtimme innan...useless skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg