8 051 791 läst · 39 241 svar
8052k läst
39,2k svar
Humorhörnan ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 074 inlägg
Absolut. Mjölkkor är en Götalandsgrej. Alla andra är beroende av import över landskapsgränserna. Tyvärr är överföringskapaciteten alltjämt relativt god för lastbilstransporter. Men med aggressiv dieselprissättning ska vi nog kunna få rejäla prisdifferenser!Jonatan79 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns alltid statistik om man gräver.
Redigerat:
låt oss införa ett transportmonopol så är problemet med låga kostnader löst!Nötegårdsgubben skrev:Absolut. Mjölkkor är en Götalandsgrej. Alla andra är beroende av import över landskapsgränserna. Tyvärr är överföringskapaciteten alltjämt relativt god för lastbilstransporter. Men med aggressiv dieselprissättning ska vi nog kunna få rejäla prisdifferenser!
[bild]
Det finns alltid statistik om man gräver.
Ska man inte räkna ut antal kor per person per län? Då blir mjölken dyr i Stockholms län...Nötegårdsgubben skrev:Absolut. Mjölkkor är en Götalandsgrej. Alla andra är beroende av import över landskapsgränserna. Tyvärr är överföringskapaciteten alltjämt relativt god för lastbilstransporter. Men med aggressiv dieselprissättning ska vi nog kunna få rejäla prisdifferenser!
[bild]
Det finns alltid statistik om man gräver.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 074 inlägg
Bara om man inte beaktar att det är dit all överföringskapacitet går.
Beräknat på Antal liter per person räcker det kanske till i norra delen av landet, i hufvudstaden kan det blir en egen zon och väldigt dyrtNötegårdsgubben skrev:Absolut. Mjölkkor är en Götalandsgrej. Alla andra är beroende av import över landskapsgränserna. Tyvärr är överföringskapaciteten alltjämt relativt god för lastbilstransporter. Men med aggressiv dieselprissättning ska vi nog kunna få rejäla prisdifferenser!
[bild]
Det finns alltid statistik om man gräver.
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg