7 791 041 läst · 38 151 svar
7791k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Njaa..inte sant att dom inte äter sk..en framöver, säkert en eller annan underleverantör som handlar upp Mc.D lager, å på någon märkligt sätt tar inte lagret slut! Till nya franchise ägarna av Kalinka burgers...tveksamt skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Tokslut skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om vi ska ta och plocka fram grodan och förstöra stämningen lite då.
Den första bilden är ju ganska enkel homofobi med den underliggande oron att ens egen son skulle bli en transa och bli slutet på ens egen del av resan i den evolutionära utvecklingen. Något att dra lite på smilbanden åt i smyg, men knappast något som ger så många publika hö-hö-skratt i Sverige längre.
Den andra är väl nån motsvarande platt civilisationskritik, där man tänker att vem som helst ändå klarar sig i dagens välfärdssamhälle och att det naturliga urvalet därmed är satt ur spel. Men då har man förväxlat överlevnad med fortplantningsmöjlighet. Även nu premieras vissa över andra i den dansen. Kanske inte alltid de vi helst skulle vilja, men så har det ju alltid varit. Det är inte de mest förtjänta, utan de bäst lämpade som för sina gener vidare. Och när samhällets regler ändras kommer ofelbart även vilka som är bäst lämpade att utnyttja det att ändras.
Som sagt, jag tycker att den första var lite smårolig, men så strävar jag inte efter att vara politiskt korrekt heller.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Jag började min karriär som servicetekniker på en välkänd korvfabrik på en liten ort utanför Örebro.... Har sett alla tillverkningsprocesser, och även hur äckliga vissa maskiner kan bli på ställen som inte är i kontakt med livsmedel, och jag äter fortfarande alla sorters korv, förutom EN.. Den danska röda pölsan.. Färgämnet som (iallafall då, för mer än 25 år sen) gjorde dem röda var hemskt.. Allt blev rött och det var omöjligt att tvätta bort...mexitegel skrev:
Spelar ingen roll vad man föreslår nu för tiden, alltid någon som blir kränkt. Hade det varit korv gjord på grönsaker så finns det garanterat någon som hade oponerat sig också.mnils skrev:
Jag föredrar att se humorn i det hela. Men alla är vi olika.