"Jag är lurad! Dom lovade ju att boken skulle handla om Matte!"

En förvirrad katt tittar ned på en mattebok med text och diagram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Trig warning!

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Serie med fyra rutor som visar ett äldre par, där kvinnan pratar med en katt och mannen pratar med en hund.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 12 till
  • Laddar…
En tecknad bild av en fallskärmshoppare med en färgglad fallskärm i rött, gult, grönt och blått.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]
Nu väntar jag bara på vad tommib har att säga.

(Jag gjorde prao/pryo på ett apotek, och den usla handstilen är faktiskt ett faktum, läkarutbildningen måste ha en 10-poängskurs för detta)

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

(Jag gjorde prao/pryo på ett apotek, och den usla handstilen är faktiskt ett faktum, läkarutbildningen måste ha en 10-poängskurs för detta)
Jag tror det är självbevarelsedrift. Skulle de bli stämda för felbehandling kan de alltid hävda att det inte är deras underskrift...

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jämförelse av forntida egyptiska hieroglyfer och moderna emojis, med påståendet att vi är tillbaka till bildspråk.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 27 till
  • Laddar…
hsd
Mikael_L Mikael_L skrev:

Nuförtiden går väl allt digitalt

tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:

Jag är i vanlig ordning svårt kränkt över denna grundlösa anklagelse om att min yrkesgrupp skulle ha dålig handstil.

Kursen är på 15 p och den är jättesvår att klara av. Det är så svårt att reda ut vem som skrev vilket prov.

• Haha
  • Gilla
Fadai och 30 till
  • Laddar…
A
PärreC PärreC skrev:
[bild]
Jag tvivlar på att egyptierna hade ett tecken för gravid man….

• Haha
  • Gilla
andersda och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kursen är på 15 p och den är jättesvår att klara av.
Räcker det om ett ord går att tyda för att man ska kugga eller behöver en hel mening vara någorlunda begriplig?

tommib tommib skrev:
Kursen är på 15 p och den är jättesvår att klara av.
Fast det är ju som tio poäng för oss som inte är unga nog att ha HP Bolognese.

Hur gör ni nu med digitala handlingar, löses det med fortbildning maskinfelskrivning i SKR:s regi, för små fält för att rymma annat än kryptiska förkortningar eller är det så hög sekretess på dessa i systemen så att det inte gör något om någon mot förmodan skulle kunna läsa vad som skrivits då det ändå inte går att komma åt?

• Gilla
  • Haha
erik5678 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur gör ni nu med digitala handlingar, löses det med fortbildning maskinfelskrivning i SKR:s regi, för små fält för att rymma annat än kryptiska förkortningar eller är det så hög sekretess på dessa i systemen så att det inte gör något om någon mot förmodan skulle kunna läsa vad som skrivits då det ändå inte går att komma åt?
Det finns särskilda läkartangentbord som genererar tillräckligt oläsbara texter som uppfyller alla sekretess- och behörighetskrav.

Ett digitalt tangentbord med otydliga tecken i stället för standardbokstäver och siffror.

• Gilla
  • Haha
Fadai och 6 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag är i vanlig ordning svårt kränkt över denna grundlösa anklagelse om att min yrkesgrupp skulle ha dålig handstil.

Kursen är på 15 p och den är jättesvår att klara av. Det är så svårt att reda ut vem som skrev vilket prov.
Det är inte bara läkare som har dålig handstil. Det är i den nya högskolefördordningen en obligatorisk kurs för samtliga doktorer (utom med.dr. där den är obligatorisk under läkarutbildningen) istället för att bara vara en kurs man gick för att få sina poäng.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.