8 125 621 läst · 39 562 svar
8126k läst
39,6k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag tror det är självbevarelsedrift. Skulle de bli stämda för felbehandling kan de alltid hävda att det inte är deras underskrift...Mikael_L skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 451 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 451 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Mikael_L skrev:
Jag är i vanlig ordning svårt kränkt över denna grundlösa anklagelse om att min yrkesgrupp skulle ha dålig handstil.
Kursen är på 15 p och den är jättesvår att klara av. Det är så svårt att reda ut vem som skrev vilket prov.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Fast det är ju som tio poäng för oss som inte är unga nog att ha HP Bolognese.tommib skrev:
Hur gör ni nu med digitala handlingar, löses det med fortbildning maskinfelskrivning i SKR:s regi, för små fält för att rymma annat än kryptiska förkortningar eller är det så hög sekretess på dessa i systemen så att det inte gör något om någon mot förmodan skulle kunna läsa vad som skrivits då det ändå inte går att komma åt?
Det finns särskilda läkartangentbord som genererar tillräckligt oläsbara texter som uppfyller alla sekretess- och behörighetskrav.Nötegårdsgubben skrev:Hur gör ni nu med digitala handlingar, löses det med fortbildning maskinfelskrivning i SKR:s regi, för små fält för att rymma annat än kryptiska förkortningar eller är det så hög sekretess på dessa i systemen så att det inte gör något om någon mot förmodan skulle kunna läsa vad som skrivits då det ändå inte går att komma åt?
Det är inte bara läkare som har dålig handstil. Det är i den nya högskolefördordningen en obligatorisk kurs för samtliga doktorer (utom med.dr. där den är obligatorisk under läkarutbildningen) istället för att bara vara en kurs man gick för att få sina poäng.tommib skrev:
Tillbaks till humorn.
https://www.tv4.se/artikel/54ba7934...l-gor-att-studenter-far-skriva-tenta-pa-dator
https://www.tv4.se/artikel/54ba7934...l-gor-att-studenter-far-skriva-tenta-pa-dator