B b8q skrev:
Där får man väl bara handla om man har företag?
Får man inte en byggahuströja om man har företag?
 
M
W WFD skrev:
Påsken är nära
[bild]
I Tjernobyl?
 
K Kane skrev:
Får man inte en byggahuströja om man har företag?
Det vet jag inte - menade bara att jag som privatperson inte har något på Ahlsells att hämta.
 
G
B b8q skrev:
Det vet jag inte - menade bara att jag som privatperson inte har något på Ahlsells att hämta.
Räcker väl med att i kassan rabbla nått aktuellt kundnummer man snappat upp och betala med sitt eget kort?
 
galento
B b8q skrev:
Det vet jag inte - menade bara att jag som privatperson inte har något på Ahlsells att hämta.
Har du jordbruksfastighet så är det ok att handla där.
 
galento
G OMathson skrev:
Räcker väl med att i kassan rabbla nått aktuellt kundnummer man snappat upp och betala med sitt eget kort?
Nä de måste ändra i data systemet annars går det ut kvitto på köpet till företaget man
hänvisar till vid kontantköp.
 
G
galento galento skrev:
Nä de måste ändra i data systemet annars går det ut kvitto på köpet till företaget man
hänvisar till vid kontantköp.
Men det är väl ändå lite humor att företaget då får ett kvitto på nått de inte köpt?
 
Jag har som privatperson handlat på Ahlsells, men det går ju inte handla mot faktura utan man får betala på plats.
 
galento galento skrev:
Nä de måste ändra i data systemet annars går det ut kvitto på köpet till företaget man hänvisar till vid kontantköp.
Vid kortbetalning har jag aldrig fått någon ytterligare info om köp som gjorts på "mitt" kundnummer än det kvitto jag får i näven direkt vid köpet.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
M mnils skrev:
I Tjernobyl?
Rakhyvel med många blad och en man med mycket irriterad och skadad halvdel av ansiktet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
galento
Alfredo Alfredo skrev:
Vid kortbetalning har jag aldrig fått någon ytterligare info om köp som gjorts på "mitt" kundnummer än det kvitto jag får i näven direkt vid köpet.
Om man använder sitt företags kundnummer för att få företagets rabatt men betala privat
med kort så skickas det ut till företaget om inte en siffra på skärmen ändras. Har köpt
mycket till företaget och man har även haft möjlighet att få köpa med företagets rabatt
men då har de varit noga med att ändra så inte företaget undrar vilka grejer detta är och
har då fått kvitto i handen.

Har man jordbruksfastighet kan man ju skapa konto , något man funderat på sen får man
väl se vilken rabatt man får. Verkar vara bra att vara LRF ansluten. Då vi loggade in på
jobbet såg man vilken rabatt det var på många saker :surprised: Kan nämna att jag köpte en del
till en toastol privat och priset var drygt 800 kr , med rabatten under 200 kr så man undrar
över prissättningen.
 
  • Gilla
Ring
  • Laddar…
galento galento skrev:
Om man använder sitt företags kundnummer för att få företagets rabatt men betala privat med kort så skickas det ut till företaget.
Som jag skrev har jag aldrig fått några sådan utskick utan den enda dokumentation jag har fått är kvittot i handen direkt vid själva köpet.

Sen kan det säkert finnas olika "avtalstyper" där det fungerar på olika sätt.

Edit: Insåg precis att detta var Humorhörnan. Sorry!!! :oops::oops::oops:
 
Fast Ahlsells prissättning är väl ett skämt
 
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Fast Ahlsells prissättning är väl ett skämt
Det är ett skämt skämt!
 
277813508_2279831345514720_3816087734598175125_n.jpg
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
fremax och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.