7 773 947 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Om vi ska vara petiga så stämmer det inte riktigt. Det är sant att klaner ofta hade sina egna färger på deras kiltar men det betyder inte att alla kiltar satt på klanmedlemmar.Maskintok skrev:
Faktum är att en kilt inte ens behöver ha ett tartanmönster överhuvudtaget (även om det förstås är det absolut vanligaste).
Mig veterligen finns det inga specifika krav som måste uppfyllas för att ett plagg ska kalla sig kilt bortsett från att det ska se ut som en. Så jag antar att om en modeskapare kallar sitt plagg för en kilt så är troligtvis det, oavsett färg och mönster på tyget.
Det mesta som ser väldigt opraktiskt ut på catwalken är inte till för att bäras av normalt folk. Det är lite som när en biltillverkare ställer ut en prototypbil, en fotbollsspelare som trixar eller en snickare som gör onödigt krångliga fogar. De gör det för att briljera och visa vad de är kapabla till när de får fria händer.1 16386 skrev:
Sen om man likt mig tycker att mycket av det man ser på dylika modevisningar är smått skrattretande är en annan sak.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg