Mikael_L
fremax skrev:
[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Ernst har minsann huvudet på skaft, smart kille det där. :D


Men mest är det kanske ett bevis på vilket lågvattenmärke en del tidningar blivit. ;)
 
Ja, bara för att han är gift är det ju ingen garanti för att han är pappan :D
 
mexitegel skrev:
Ja, bara för att han är gift är det ju ingen garanti för att han är pappan :D
Lärde mig den hårda vägen att det finns bättre tillfällen att skämta om sånt än när man sitter med sin sambo och ska skriva faderskapsintyg hos socialtjänsten. Dålig stämning. :(
 
  • Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
ghoti skrev:
Lärde mig den hårda vägen att det finns bättre tillfällen att skämta om sånt än när man sitter med sin sambo och ska skriva faderskapsintyg hos socialtjänsten. Dålig stämning. :(
Du är inte ensam. Socialtjänsten har ingen humor.

Konstigt att faderskapsintyg ska skrivas på av ett nyförälskat par som får barn innan de är gifta. Men om man varit gift i 15 år utan barn, och sen plötsligt kommer det ett, ja då är det ju uppenbart vem som är fadern.
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Exostor skrev:
Du är inte ensam. Socialtjänsten har ingen humor.
Eller också är de vana vid både det ena och det andra kanske :)
 
mexitegel skrev:
Eller också är de vana vid både det ena och det andra kanske :)
Sett till övrigt folk i receptionen så förstår jag att de tar sånt på allvar, finns många trasiga livssituationer där ute. Hörde något liknande kring praxis inom sjukvården, att man inte berättar ifall t ex barnets blodprov visar att det är fel gubbe. Tydligen enligt erfarenhetsprincipen att fel farsa oftast är en bättre farsa än den biologiska i dessa fall. Men nu är vi off topic!
 
Själv insåg jag att jag skulle bli pappa när jag gifte mig med en mamma. Hade varit tacksam om någon förvarnat mig.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
ghoti skrev:
Men nu är vi off topic!
Ja, så för att återvända till humor från detta på ett snyggt sätt så kan jag berätta att när en herre dog häromkring för ett antal år sedan så fanns det två dödsannonser i tidningen som löd "Min älskade XXX" från två olika kvinnor. Den ena var hans fru, den andra hans älskarinna. Det uppstod visst tumult och det blev inte bättre när det senare visade sig han under sin livstid haft ett antal fruar men samma älskarinna hela tiden....
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 4 till
  • Laddar…
Exostor skrev:
Du är inte ensam. Socialtjänsten har ingen humor.

Konstigt att faderskapsintyg ska skrivas på av ett nyförälskat par som får barn innan de är gifta. Men om man varit gift i 15 år utan barn, och sen plötsligt kommer det ett, ja då är det ju uppenbart vem som är fadern.
Faderskapsintyg har ju egentligen ingenting med faderskap att göra. Det handlar om försörjningsansvar.
 
Exostor skrev:
Du är inte ensam. Socialtjänsten har ingen humor.

Konstigt att faderskapsintyg ska skrivas på av ett nyförälskat par som får barn innan de är gifta. Men om man varit gift i 15 år utan barn, och sen plötsligt kommer det ett, ja då är det ju uppenbart vem som är fadern.
Fast det som är roligt på riktigt är att man intygar att man var med vid konceptionen, samt att tre personer bevittnar det .. ;)
 
  • Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På tal om faderskap
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
D09 skrev:
[bild]
Vet inte om jag skulle kalla det för humor.
 
Hoppas den med hästen är ett skämt men jag såg nått tv-program nyligen. Kommer inte ihåg vad jag såg och inte var det var inspelat.

Dom körde om en pick-up med en häst på flaket. Tror inte den var bunden som hästen ovan men det såg lite underligt ut.
 
D09
bryggstun skrev:
Hoppas den med hästen är ett skämt men jag såg nått tv-program nyligen. Kommer inte ihåg vad jag såg och inte var det var inspelat.

Dom körde om en pick-up med en häst på flaket. Tror inte den var bunden som hästen ovan men det såg lite underligt ut.
Förutsätter att den är fejk för så hjärndöd kan man ju inte vara 😳
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.