7 792 533 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Alla.
Bensinen, spriten, elen, virket(både grogg- och det av trä) och plastpåsarna var billigare. Dessutom behövde man inte tänka på miljön lika mycket.
Det var bättre förr.
Bensinen, spriten, elen, virket(både grogg- och det av trä) och plastpåsarna var billigare. Dessutom behövde man inte tänka på miljön lika mycket.
Det var bättre förr.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Med risk att vara orimligt trist i humortråden vill jag ändå intyga att plåtburkar verkligen inte är borta ”på nåt år”. Jag har dykt blad sån skit i alla möjliga sjöar och hav och de ligger kvar väldigt länge. På japanska vrak från andra världskriget kunde man fortfarande läsa (inte jag då) de instansade tecknen i en del konservburkar.I ikeo skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Jag sparkar mer på grodan; jag gjorde ett experiment med barnen där vi häftade fast lite olika förpackningar under en planka och lade den neråt i en rabatt. Vi hade den där flera år, och det enda som försvann helt var en bit hushållspapper, allt annat fanns kvar i olika stadier av nerbrytning ... Locket från en konservburk såg marginellt sämre ut när vi plockade bort det hela efter nästan fyra år. Lite ytrost, men inget mer än så. Godis"pappret" i plast såg exakt ut som när det lades dit ...Hep skrev:Med risk att vara orimligt trist i humortråden vill jag ändå intyga att plåtburkar verkligen inte är borta ”på nåt år”. Jag har dykt blad sån skit i alla möjliga sjöar och hav och de ligger kvar väldigt länge. På japanska vrak från andra världskriget kunde man fortfarande läsa (inte jag då) de instansade tecknen i en del konservburkar.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg