7 766 717 läst · 38 030 svar
7767k läst
38,0k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 298 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Säkert en bild från det stora landet i västerOnsalakorven skrev:
Om de inte varnar för sådant kan dom bli skadeståndssyldiga i fall någon skulle få för sig att göra det
Man blir ju mörkrädd när man tänker på att det landet förfogar över en stor arsenal av massförstörelsevapen
Jag köade på apoteket för ett par timmar sedan. Han som stod framme vid kassan fick frågan om han var medlem. Nej, var svaret.
-Vill du bli?
-Javisst.
-Knappa in din mejladress på skärmen här.
Jag stod tre meter bakom och kunde tydligt se att han knappade in. M A T S W 1 2 3 @ H O T M A I L . C O M
Nästa kund var en kvinna.
-Är du medlem?
-Ja, men jag har inte körkortet med mig.
-Inga problem, svarade kassörskan (och lämnade över en bit papper och en penna) -du behöver inte säga det, skriv bara ditt personnummer här, integritet du vet!
-Vill du bli?
-Javisst.
-Knappa in din mejladress på skärmen här.
Jag stod tre meter bakom och kunde tydligt se att han knappade in. M A T S W 1 2 3 @ H O T M A I L . C O M
Nästa kund var en kvinna.
-Är du medlem?
-Ja, men jag har inte körkortet med mig.
-Inga problem, svarade kassörskan (och lämnade över en bit papper och en penna) -du behöver inte säga det, skriv bara ditt personnummer här, integritet du vet!
I folkbildningens namn får jag slå ihjäl en groda...Keiller skrev:
Det kanske ser kul ut med "Slaska", men det är helt enkelt en sorts polsk korv. Det ska bara vara ett "l" med snedstreck - słaska.
Śląsk (som också ser väldigt kul ut) är en region i huvudsak södra Polen men den sträcker sig även i i Tyskland och Tjeckien. Schlesien heter det på tyska och svenska.
Så "kiełbasa słaska" är helt enkelt "korv från Schlesien". Alltså ungefär som "Falukorv" eller "Onsalakorv".
https://www.google.com/search?q=kiełbasa+słaska
Och, ja, det är mycket god.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg