7 773 947 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Det är alltid 13.H huggan skrev:
Intressant kuriosa är att i Strf 90 verktygssats saknas just hylsa 13 till spärrskaftet i originalutförande. Däremot finns hylsa 14. Om jag minns rätt går hylsa 14 till typ en skruvskalle i hela vagnen medan typ 90 % av de normala (dvs inte typ bandaggregat och liknande) skruvskallarna är just 13.
Antingen en sedvanlig FMV-lapsus, eller ytterst noggrant uttänkt utifrån förmågan hos en vanlig pansarknekt att kunna reparera något.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Om du tänker på gänget i bollhavet så bör de kanske inte försöka göra något mer avancerat med vagnen nej...
Min teori är att det är ett medvetet val för att träna vagnsbesättningens förmåga till sk. "Scrounging". Kontentan var att samtliga vagnsbesättningar efter första permissionen hade en hylsa 13 i verktygssatsen.
Min teori är att det är ett medvetet val för att träna vagnsbesättningens förmåga till sk. "Scrounging". Kontentan var att samtliga vagnsbesättningar efter första permissionen hade en hylsa 13 i verktygssatsen.
Utrustning som ändå hamnar i besättningens fickor kan lika bra antas finnas där från början.tommib skrev:Om du tänker på gänget i bollhavet så bör de kanske inte försöka göra något mer avancerat med vagnen nej...
Eftersom ditt förakt för oss i bollhavet är tydligt vill jag poängtera att det är vi som modigt konfronterar fienden avsuttettommib skrev:Om du tänker på gänget i bollhavet så bör de kanske inte försöka göra något mer avancerat med vagnen nej...
Fd Gruppbefäl pansarskytte