Någon som är sugen på pizza :D
Pizzeria med skylt där det står "herpes pizza".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Tecknad bild av kvinna vid önskebrunn som önskar vara oemotståndlig för män, förvandlas till en tio-kilos hantel.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 11 till
  • Laddar…
Textmem med humoristiskt meddelande och en blinkande emoji.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
whak och 8 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
För mig är det 13.

• Gilla
Alexn72 och 5 till
  • Laddar…
B
Tecknad bild av en arkskepp full av katter och en kvinna som reflekterar över att hon kanske borde ha frågat Noa istället.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
tommib
H huggan skrev:
För mig är det 13.
Det är alltid 13.

Intressant kuriosa är att i Strf 90 verktygssats saknas just hylsa 13 till spärrskaftet i originalutförande. Däremot finns hylsa 14. Om jag minns rätt går hylsa 14 till typ en skruvskalle i hela vagnen medan typ 90 % av de normala (dvs inte typ bandaggregat och liknande) skruvskallarna är just 13.

• Gilla
Nr20 och 3 till
  • Laddar…
Antingen en sedvanlig FMV-lapsus, eller ytterst noggrant uttänkt utifrån förmågan hos en vanlig pansarknekt att kunna reparera något.

• Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
tommib
Om du tänker på gänget i bollhavet så bör de kanske inte försöka göra något mer avancerat med vagnen nej...

Min teori är att det är ett medvetet val för att träna vagnsbesättningens förmåga till sk. "Scrounging". Kontentan var att samtliga vagnsbesättningar efter första permissionen hade en hylsa 13 i verktygssatsen.

A
Sveriges beredskap är god....

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Om du tänker på gänget i bollhavet så bör de kanske inte försöka göra något mer avancerat med vagnen nej...

Min teori är att det är ett medvetet val för att träna vagnsbesättningens förmåga till sk. "Scrounging". Kontentan var att samtliga vagnsbesättningar efter första permissionen hade en hylsa 13 i verktygssatsen.
Utrustning som ändå hamnar i besättningens fickor kan lika bra antas finnas där från början.

tommib tommib skrev:

Eftersom ditt förakt för oss i bollhavet är tydligt vill jag poängtera att det är vi som modigt konfronterar fienden avsuttet ;)

Fd Gruppbefäl pansarskytte

tommib
Inte då, det var bara omöjligt att missa tillfället att använda begreppet bollhavet.

Vi hade inte ens ett i min vagn, var ett stort bord där istället...

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
Tavla med texten "A WISE DOCTOR ONCE WROTE:" och oläslig kritskrift nedanför.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
Ovanlig anledning att sälja en säng ändå.

• En stor dubbelsäng 180x180 cm till salu i ett sovrum, nästan ny, använd i 4 månader.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Moxmox och 7 till
  • Laddar…
En rejäl flytning i sängen kan inte vara bra för andrahandsvärdet

• Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.