7 794 118 läst · 38 158 svar
7794k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Då det är kött tänker jag mest på "Today Roadkill..."mexitegel skrev:Jag menar att en fångst nödvändigtvis inte måste komma från havet. Tänk på sången ”jag fångade en räv idag” till exempel.
Det kan alltså ha varit köttbullar på rävkött även om räven i sången slank ur näven.
Om köttbullarna nappar när man metar har de nog passerat bäst före datum och jag skulle starkt avråda från att konsumera dem.
M MrDizzy skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roadkill_cuisine
Denna: https://www.adlibris.com/se/e-bok/flattened-fauna-revised-9780307814319B b8q skrev:
Dock e-bok
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 877 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 877 inlägg
Vad är det med norrmän och gurka? Brukar alltid få gurka på ”pasta carbonara” när jag beställer det i Oslo. Har aldrig varit med om det någon annan stans.Staffans2000 skrev:
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Min halvgamla bil, Opel Zafira, hade på vissa modeller ett reservhjul monterat på franskt vis under bilen längst bak utsatt för salt och fukt: Allt rostade Ihop när man som mest behövde det. På min bil slopade man reservhjulet helt och ersatte det med punkalagningsspray och en 12V luftpump. Många bilar har dito idag. Det är ett stort tomrum där bak i utrymmet där reservhjulet skulle suttit, ungefär som på Volvo 360 vars remdriftsanordning blev ersatt av en vanlig växellåda som tog mycket mindre plats.F fribygg skrev:
Det kanske ryms en elmotor där så man kan göra en DIY hybrid med bensinmotorn fram och en elmotor bak? Skuffen är stor så det räcker för batterier… Varför skriver jag detta i Humorhörnan?
Redigerat:
Du kanske har funderat sen maj 2009 var du ska sätta Huvudbrytaren?Huvudbrytaren skrev:Min halvgamla bil, Opel Zafira, hade på vissa modeller ett reservhjul monterat på franskt vis under bilen längst bak utsatt för salt och fukt: Allt rostade Ihop när man som mest behövde det. På min bil slopade man reservhjulet helt och ersatte det med punkalagningsspray och en 12V luftpump. Många bilar har dito idag. Det är ett stort tomrum där bak i utrymmet där reservhjulet skulle suttit, ungefär som på Volvo 360 vars remdriftsanordning blev ersatt av en vanlig växellåda som tog mycket mindre plats.
Det kanske ryms en elmotor där så man kan göra en DIY hybrid med bensinmotorn fram och en elmotor bak? Skuffen är stor så det räcker för batterier… Varför skriver jag detta i Humorhörnan?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Jag tror Huvudbrytaren sitter på förarplats…..
Protte
Protte
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 938 inlägg