mexitegel mexitegel skrev:
Jag menar att en fångst nödvändigtvis inte måste komma från havet. Tänk på sången ”jag fångade en räv idag” till exempel.

Det kan alltså ha varit köttbullar på rävkött även om räven i sången slank ur näven.

Om köttbullarna nappar när man metar har de nog passerat bäst före datum och jag skulle starkt avråda från att konsumera dem.
Då det är kött tänker jag mest på "Today Roadkill..." :rofl:
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Åh, det påminner mig om boken jag länge tänkt försökt få tag på - "Flat Fauna", med färgbilder och beskrivningar av diverse överkörda djur.
 
  • Haha
  • Gilla
p-pennan och 1 till
  • Laddar…
Alltid bra med extra soppa på långkörning väl?
Vit bil parkerad vid vägkanten med en bärbar generator ansluten, humoristisk tolkning av tankning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
H huggan skrev:
Alltid bra med extra soppa på långkörning väl?
[bild]
Förr hadde jag reservdunk, den rymdes i reservhjulet men det är kanske eljest för elbilsägare?
 
F fribygg skrev:
Förr hadde jag reservdunk, den rymdes i reservhjulet men det är kanske eljest för elbilsägare?
Jag har 1000 AA batterier istället i min.
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Förr hadde jag reservdunk, den rymdes i reservhjulet men det är kanske eljest för elbilsägare?
Jag har en hel bensintank istället för reservhjul, slå det du ;)
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
JanneJanne123
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
I Norge. Pizzan ursprungsland. Där fick jag skivad färsk gurka och konserverad majs på nationalrätten.:sick: komponerad av norska homsesatanister.

Så långtifrån humor man kan komma.

Staffans
Vad är det med norrmän och gurka? Brukar alltid få gurka på ”pasta carbonara” när jag beställer det i Oslo. Har aldrig varit med om det någon annan stans.
 
  • Wow
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Vad är det med norrmän och gurka? Brukar alltid få gurka på ”pasta carbonara” när jag beställer det i Oslo. Har aldrig varit med om det någon annan stans.
Det är säkert dyrt med gurka oxå för den delen.
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Förr hadde jag reservdunk, den rymdes i reservhjulet men det är kanske eljest för elbilsägare?
Min halvgamla bil, Opel Zafira, hade på vissa modeller ett reservhjul monterat på franskt vis under bilen längst bak utsatt för salt och fukt: Allt rostade Ihop när man som mest behövde det. På min bil slopade man reservhjulet helt och ersatte det med punkalagningsspray och en 12V luftpump. Många bilar har dito idag. Det är ett stort tomrum där bak i utrymmet där reservhjulet skulle suttit, ungefär som på Volvo 360 vars remdriftsanordning blev ersatt av en vanlig växellåda som tog mycket mindre plats.
Det kanske ryms en elmotor där så man kan göra en DIY hybrid med bensinmotorn fram och en elmotor bak? Skuffen är stor så det räcker för batterier… Varför skriver jag detta i Humorhörnan?
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Min halvgamla bil, Opel Zafira, hade på vissa modeller ett reservhjul monterat på franskt vis under bilen längst bak utsatt för salt och fukt: Allt rostade Ihop när man som mest behövde det. På min bil slopade man reservhjulet helt och ersatte det med punkalagningsspray och en 12V luftpump. Många bilar har dito idag. Det är ett stort tomrum där bak i utrymmet där reservhjulet skulle suttit, ungefär som på Volvo 360 vars remdriftsanordning blev ersatt av en vanlig växellåda som tog mycket mindre plats.
Det kanske ryms en elmotor där så man kan göra en DIY hybrid med bensinmotorn fram och en elmotor bak? Skuffen är stor så det räcker för batterier… Varför skriver jag detta i Humorhörnan?
Du kanske har funderat sen maj 2009 var du ska sätta Huvudbrytaren? ;):rofl:
 
Jag tror Huvudbrytaren sitter på förarplats…..

Protte
 
Reklamskylt för Streets Golden Gaytime glass med texten "It's hard to have a Gaytime on your own!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 5 till
  • Laddar…
Reklampelare i shoppinggalleria med annons för träningscenter och skylt för Systembolaget i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fubar och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.