7 792 990 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
För en oinsatt, vad är skillnaden på en maskinsnickare och inredningssnickare? Ja, förutom att den senare inte dricker upp sin öl då.....findus42 skrev:Jag har i min ungdom (1991/92) byggt baren på Big Ben Pub på Södermalm. Några år efter så gick jag dit ensam och tog en öl. Började prata med killen bredvid i baren. Så där som man brukar. Han kom från samma kommun så jag kände igen honom lite ytligt. Vad har hänt sedan skolan osv.
Sade att jag jobbade som maskinsnickare. Han var också snickare, sade han, men ”riktig” inredningssnickare. Åsså påstod han att det var han som gjort baren vi stod vid . Jag pekade på detaljer och ställde frågor om hur han burit sig åt. Han var rätt duktig på att hitta på sätt att göra de svåra detaljerna. Det ger jag honom. Jagade runt honom tills han flydde. Övergav sin öl för toaletten och kom inte tillbaka. Sade aldrig att jag visste vem som verkligen gjort den .
Man vet att man lyckats med något när någon man inte känner skryter med bedriften...
Mvh Findus
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Med alla korta sudergutar* med krumma ben och ett par revben färre än vanligt folk vore det iofs. inte konstigt om de även hade minst EPA-traktorer.
*Som jag förstår det är egentligen sudergutar en egen ras, men då det är inopportunt att prata om olika mänskliga raser är det något som är dåligt vetenskapligt dokumenterat.
*Som jag förstår det är egentligen sudergutar en egen ras, men då det är inopportunt att prata om olika mänskliga raser är det något som är dåligt vetenskapligt dokumenterat.
Det är , har aldrig varit, något fel med Färst.useless skrev:
Värre IMNSHO är otyget som dök upp bland sportskribenter (slutet på 80-talet?) att skriva brassa/ brassorVad är det?
En brasse= Brasiliansk man
Men brassa(?) Jag envisas med att det ska vara brasilianska. Annars kan det lika gärna heta Ryssa, Finna, Svenna .... det ser väl inte vettigt ut?
Brassa kommer ju efter Sassa, och följs av mandelmassa, det vet ju alla!S Sona2012 skrev:Det är , har aldrig varit, något fel med Färst.
Värre IMNSHO är otyget som dök upp bland sportskribenter (slutet på 80-talet?) att skriva brassa/ brassorVad är det?
Men brassa(?) Jag envisas med att det ska vara brasilianska. Annars kan det lika gärna heta Ryssa, Finna, Svenna .... det ser väl inte vettigt ut?
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 351 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 351 inlägg
Sassa brassa mandelmassa, den ramsan har val anor från 40-/50-tal, den borde sportskribenterna ha kommit ihåg på 80-talet. Historielösheten breder ut sig överallt.S Sona2012 skrev:Det är , har aldrig varit, något fel med Färst.
Edit: Var visst tvåa på den.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Färst är ju ett jättebra ord, eftersom det i motsats till minst inte kan misstolkas för smärre.M Marsman80 skrev:
Redigerat:
Minst och färst:
Min fru har tidigare försökt locka med mig till Gekås främst med argumentet att specifika datum är det mindre människor där. Jag kontrar alltid med frågan -"är de kortare och/eller smalare än jag?"
Min fru har tidigare försökt locka med mig till Gekås främst med argumentet att specifika datum är det mindre människor där. Jag kontrar alltid med frågan -"är de kortare och/eller smalare än jag?"