7 774 886 läst · 38 074 svar
7775k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
"Smaken är som baken, delad"!
Humorn är ju väldigt individuell. Speciellt när man rör sig i gränslandet om vad som är PK just nu.
Så har den alltid varit och kommer att förbli. Det är ju mottagaren som avgör hur rolig/bra den är. Vi är ju alla olika.
Ett utmärkt forum på hur olika vi tänker och tycker är den nya intressanta tråden "Den stora öltråden" startad av FredrikR. Ett lysande exempel på tycke och smak! Mångfalden berikar eller förskräcker utefter våra egna värderingar och upplevelser!
https://www.byggahus.se/forum/threads/den-stora-oeltraden.412883/
Dag
Humorn är ju väldigt individuell. Speciellt när man rör sig i gränslandet om vad som är PK just nu.
Så har den alltid varit och kommer att förbli. Det är ju mottagaren som avgör hur rolig/bra den är. Vi är ju alla olika.
Ett utmärkt forum på hur olika vi tänker och tycker är den nya intressanta tråden "Den stora öltråden" startad av FredrikR. Ett lysande exempel på tycke och smak! Mångfalden berikar eller förskräcker utefter våra egna värderingar och upplevelser!
https://www.byggahus.se/forum/threads/den-stora-oeltraden.412883/
Dag
Det får du fråga de som läser i koranen och tolkar det på detta sättet..martin43 skrev:
Tror nog inte de vill ha 50 odugliga hantverkare.. det har de nog redan
Det brann i ett hus och brandkåren ryckte ut för att släcka..
När de kom till platsen så stod en man med spruta och sprutade på elden.
- Det är ingen ide det där, lämna det åt oss sa insatschefen. låt proffs sköta detta.
- jaså minsann. sa mannen.
- Ja den där sprutan gör varken till eller från.
sa chefen.
-Åh säg inte det, det är fotogen i sprutan.
sa mannen.
När de kom till platsen så stod en man med spruta och sprutade på elden.
- Det är ingen ide det där, lämna det åt oss sa insatschefen. låt proffs sköta detta.
- jaså minsann. sa mannen.
- Ja den där sprutan gör varken till eller från.
sa chefen.
-Åh säg inte det, det är fotogen i sprutan.
sa mannen.
Frun hade under gårdagen plockat lite blomster vilket föranledde mig att terrorisera henne med egentillverkad humor. Och det nu på söndagsmorgonen. (Det är nästan så att det knastrar när jag skriver)
Vilken är den mest humoristiska blomman? ...... -Vitsippan!
Vilken är den mest vindmotståndiga blomman? ..... -Blåsippan!
Sen spårade det bara ur....
Vilken är den blåaste blomman? ...... -Blåsippan!
Och till sist.
Vilken är den vitaste blomman? Gå och lägg dig igen sa hon helt allvarligt!!! -Vita rosen kanske, Inte vet jag! Jag är väl ingen botaniker eller.
Vilken är den mest humoristiska blomman? ...... -Vitsippan!
Vilken är den mest vindmotståndiga blomman? ..... -Blåsippan!
Sen spårade det bara ur....
Vilken är den blåaste blomman? ...... -Blåsippan!
Och till sist.
Vilken är den vitaste blomman? Gå och lägg dig igen sa hon helt allvarligt!!! -Vita rosen kanske, Inte vet jag! Jag är väl ingen botaniker eller.