Apropå sista bilden ovan så ringde jag en gång och sökte en kollega som jobbade på ett stort svenskt sjukhus. Till växeltelefonisten sa jag "Hej, Jag söker Nils Nilsson på patologen". Det dröjde en stund innan telefonisten återkom med motfrågan "Är han patient eller?"...:surprised:

• Haha
  • Gilla
EvaMLin och 9 till
  • Laddar…
B
Det finns en annan sjukhusavdelning som understundom kallas pattologen. Nils Nilsson var nog inte patient där heller, på mammografienheten alltså.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Det finns en annan sjukhusavdelning som understundom kallas pattologen. Nils Nilsson var nog inte patient där heller, på mammografienheten alltså.
Jobbar med IT inom vården och hade både Patologen och mammografin som kunder. Jag sade exakt samma sak :D

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag sade exakt samma sak :D
Förklara gärna skillnaden i uttal mellan "pattologen" och "patologen". Skillnaderna i verksamhet tror jag mig förstå någorlunda men uttalet går jag bet på. :crysmile:

Alfredo Alfredo skrev:
Förklara gärna skillnaden i uttal mellan "pattologen" och "patologen". Skillnaderna i verksamhet tror jag mig förstå någorlunda men uttalet går jag bet på. :crysmile:
Tja, det kanske skulle heta Pattografi?

Och; Får man utslag på mammografin, är ju nästa steg patologen så...

Hoppas att de inte inför pappografi :cool:

Teckning av en orolig man som genomgår en påhittad "pappografi" med en borr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tuttografi heter det.. och tuttografen.. :p

De skrattade åt mig när jag föreslog det som nytt namn, men de kom ihåg mig och namnet.. gången efter haha.

Med tanke på era associationer till era förslag.. så är mitt namn på det mycket bättre!

• Älska
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Pudel dödade tre

En notis från saligen avsomnade tidningen Arbetet, 30 oktober 1981:

Elvaåriga pudeln Cachy störtade häromdagen från balkongen på 13:e våningen i ett bostadshus i Buenos Aires. Där kunde den sorgliga historien ha slutat, om inte en 75-årig kvinna samtidigt råkat passera nere på trottoaren. Cachy träffade kvinnans bakhuvud med våldsam kraft och varken kvinnans eller hundens liv stod att rädda.

Den bisarra olyckan blev omedelbart det givna samtalsämnet för en snabbt växande folkmassa. En 46-årig kvinna gick upp i diskussionen med sådan frenesi att hon inte märkte att en buss närmade sig. Kvinnan hamnade under bussens hjul och omkom omedelbart.

De skakande scenerna blev slutligen för mycket för en förbipasserande man. Han fick en hjärtinfarkt och avled i ambulansen på väg till sjukhuset. (TT-DPA)

- - -
Förmodligen är det bara en skröna - men lite sorglustig ändå.

Lite av en inverterad A fish called Wanda, om jag minns yrkesmördaren och kvinnan med hundarna rätt.

Muskulös person med tatueringar handlar i mataffär med en grön korg, i närheten av äldre kunder.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
René W och 6 till
  • Laddar…
H Hetlund skrev:
Elvaåriga pudeln Cachy störtade häromdagen från balkongen på 13:e våningen i ett bostadshus i Buenos Aires.
och ändå begriper vissa inte att man ska hoppa över våning 13, rad 13 och så vidare... :rolleyes:

Ack så ojämlika vi är

Skylt med text "Men NO SHIRT NO SERVICE, Women NO SHIRT FREE DRINKS" i en bar, ironiskt skämt om klädkoder.
Skapa konto

Protte

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Violina och 6 till
  • Laddar…
Snart är det jul

Bokhylla dekorerad för att likna en julgran med gröna böcker och en toppstjärna, två tomtar nedanför.
Skapa konto

Protte

• Gilla
  • Älska
Myckling och 9 till
  • Laddar…
avz3AzW_460s.jpg

• Ledsen
fgo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.