C
B bjornwallner skrev:
Om laddaren hade varit ”smart” och fattat att den är klar finns ingen anledning till den skrivningen.
QC330-laddaren slocknar iallafall helt med ett tydligt klick när batteriet är fulladdat. Har aldrig noterat något annat beteende än vad man kan förvänta sig av en laddare. Har lämnat batterierna både i maskiner och laddare utan synliga tecken på urladdning. Fast det kan ju vara ett problem med specifika modeller av laddare/maskiner så klart.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Det skulle kunna vara "långsam laddaren" den ser ut att vara en nätadaptern med specialkontakten. Kan vara att de gör som i min robotklippare från HQ och använder intern strömbegränsning i adaptern till laddningen.

Svart nätadapter med specialkontakt och anslutningskabel för laddning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Att inte vilja köra röjsåg (eller med rejält trimmerhuvud el slyklinga) med sele, där pratar vi om att gå och piffa litet kanter runt gräsmattan. Och japp, då funkar en batteridriven liten trimmer fint det tycker både jag och frugan.

Skulle din fruga behöva trava runt och göra mer omfattande jobb än att piffa gräskanter så skulle hon kräva en riktigt bra sele samt vettigare maskiner. Allt handlar om vad det är för jobb som ska göras.
Jag kan nog tänka mig att använda den också om det bara är 1-2 timmars körning. I en annan tråd skriver jag om hur jag röjt grenar längs ridstigar med lånad batteridriven grensåg (kedjedriven) och teleskop.
Det jämförs olika syften i tråden, mera eller mindre yrkesanvändning har andra behov. För hemmabruk även med lite egen skog kan det mycket väl fungera som alternativ till bensindriven, kanske inte lika effektiv men tillräckligt bra.
 
Uppdatering, det blev HQ. Första maskin in i garaget blev en röjsåg/trimmer 535iRXT.
Har sålt av lite av Stihlfamiljen. Två häcksaxar, en röjsåg och en motorsåg. Kvar att avyttra en liten trimmer och eventuellt en lövblås.
 
Cheesen
A andersda skrev:
Jag hade inte gått på något av dessa. Kolla som stora batterisystemen. Makita, Blå Bosch osv..

Jag har HQ batteri och det är bra grejor men dom har gått med i Bosch batteriallians.
Nu tror jag ju att ts tänker 36V och inte 18V...
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Premiär med lite större jobb dag med röjsågen. Först med slyklinga och sedan med trimmerhuvud e35b.
Fantastiskt känsla jämfört med en större bensinare, skall inte säga att den är tyst men betydligt behagligare i alla fall.
Häcksax och motorsåg ej testade ännu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.